En bra pomenad

Var ute med Troy ungefär en timme på eftermiddagen. Gick faktiskt in i skogen. Det har jag inte gjort på länge. Vill inte riktigt gå där själv, men ofta möter man ju ändå nån och många går där både med och utan hund. Och så är det ju så nära bostadsområdet. Men älg finns det ju där ändå. Mötte i alla fall 3skolungdomar, fast nte samtidigt.
Tränade lite med Troy, lite fot och sitt och ligg, och så fick han sätta tassrn på en sten och mot ett träd och hoppa upp på en bänk. Jag gick ner till ängen och släptte han där så fick han springa runt lite. Han har ju inte gjort det på flera veckor, mest för att han återhämtat sig efter operationen. Så han tyckte säkert de var jättekul att vara lös en stund. Jag fortsattet en liten bit till längs vägen och då fick han också vara lös. Sen kopplade jag han när vi hade vänt och närmade oss svängen. Gick in på en av stigarna, som nog hör till eljuspåret och så fick han hoppa upp på en sten. Inga problem. På tillbaka vägen hade jag han lös igen en bit, men han fick gå fot och så blev det nån sitt och så där. Sprang lite med han fot också, och han höll sig verkligen fot. Och när man är ute så där så skulle han ju kunna fara var som helst egentligen om han ville, men han var jätteduktig. Har provat nån gång hemma på gården hos mina föräldra, ananrs har ju mest sprungit fot med han kopplad.
Han är så duktig när han vill, och han börjar bli intresserad av att träna igen. Hoppas Öppna träningen börjar snart igen och så hoppas jag vi ska kunna gå några kurser i höst.
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: † sandrafagerberg-

åh vilken söt :)

2012-09-26 @ 23:29:16
URL: http://ssandraaf.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0