En rymling

I helgen var vi hos mamma och pappa, både jag och syrran med lilla M. Hon ville åka ulka med morfar. :)
I lördags fick morfar (pappa) sitta med lilla M när hon lekte med dockan och vaggan medan mamma gjorde middag. Troy ville ju också vara med och satte sig i pappas knä. Men han fick inte vara med.. :) Lilla M sa att han skulle gå och lägga sig. :) Han lyssnar ju inte eftersom hon ä så liten, men jag tycker det är häftigt att hon säger till. Men vi har ju lärt henne att hon får ta plats. Nån gång ska han ju lyssna på henne också.

Igår var jag med Troy till rastgården. Förra vintern var det ju också mycket snö, och jag tänkte att det var ju bra att han aldrig hoppat över fast det var mycket snö. Men igår... Då hoppade han över stängslet... Det var nere i högra hörnet. Och det var väl nåt intressant utanför för han hoppade över. Nosade väl lite och sen for han ut på gångvägen. Ropade på han att han skulle komma tillbaka och tog upp lite snö, men det såg han inte fö han var ju på  väg ner till gångvägen då. Men han sprang i alla fall till grinden så det var bara att släppa in han igen. Det var nån som gick på gångvägen mitt emot ingången till rastgården men jag vet inte vilket håll han gick, men såg han oss såg det nog ganska roligt ut, eftersom jag var inne i rastgården och släppte in Troy som var utanför.. Tur att det inte kom nån... Det är ju så mycket snö så man ser ju inte så mycket, och innan jag hunnit ut skulle han ju ha hunnit en bit om han fått för sig att springa till nån hund eller så. Så det var riktigt ba av han att springa till grinden, även om det ju var dåligt att han hoppade ut från rastgården.. Får nog hålla lite koll på han nu kanske...

Kommentarer
Postat av: Emilia H

sv: Ja, i Stockholm! :D

2012-01-31 @ 15:29:14
URL: http://soautomatic.blogg.se/
Postat av: Emilia

sv: Jag hade ståplats! Köade från 7 på morgonen hahaha. Det värsta jag gjort i princip, vissa stunder i alla fall! Fick möta både snälla och elaka fans (dock gör jag lätt om det nästa gång, men "snart" i bandets värld är ju typ "någon gång i framtiden").

Jag ville också till Göteborg, dock hade jag varken råd eller tillåtelse. Lyckades övertala mamma om att få åka till Paris (betala för egna pengar), men hon ändrade sig dagen efter. Dock drar jag nog utomlands nästa gång, eftersom att jag lär vara över 17 år då (fyllde nyss 16 och de är ju så himla långsamma xD). Och mamma sa att jag fick när jag fyllt 16.. Men det minns hon väl inte, hon trodde väl jag skulle tröttna ;) Var ju "bara" 14 då.

2012-02-01 @ 10:59:10
URL: http://soautomatic.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0