Otrevligt möte

Hade en lite jobbig förmiddag....
Först skulle jag som vanligt på söndagar gå med Troy till träningen. Och innan det så brukar jag ju alltid släppa han så han får springa av sig lite. Så jag gick ridhusvägen och fortsatte sen rakt fram på den dä lilla skogsvägen som jag brukar. Det koom nån och gick så jag hade han kopplad. När vi skulle passera varandra så drar Troy ut mot karln och jag drar ju i kopplet som redan är spänt. Jag gled lite på snön så han kom u lite längre än han borde. Men han hade alla ben i marken, hoppade inte, bet inte eller nåt. Han kanske nosade på handen i värsta fall. I alla fall säger karln "Ska jag slå in skallen på dig". Jag drog i Troy och sa att han inte behvde hälsa. Karln säger nåt om olydig elelr vad det då var och jag säger att han vill hälsa på folk, men tycker ändå inte man behöver söga så där. Då säger han att om jag itne håller min jävla hund i shack ringe han polisen. Så kul var det mötet. Nej, han ska inte dra iväg mot folk, och nu gör han det ytterst sällan Synd bara att han tyckte den här karln var nån han ville titta närmare på. Men en jäkla tur att han inte var lös redan.
Visst är det mitt ansvar att se till att han inte drar mot folk, men vi tränar ju på det, men han gör det speciellt om det är en hund med eftersom han i 98 % av fallen vill hälsa på hunden. Men bara för att hunden nu kom fram, inte fan behöver man väl hota att misshandla hunden för det!

När jag gick förbi stallet såg jag en skylt om att det var sponsorernas dag så jag ringde syrran men hon hittade inget på SSRKs lokala sida. Men hade på känn att det inte skulle vara nån träning idag. Men jag tycker det är dåligt att dom inte kan få information om det så det kan läggas upp på hemsidan. Om det inte är meningen att alla ska hålla koll på ridklubbens hemsida eller anslagstavlor. Hur som helst var det ju inget så det var abra att gå hem igen.
Satte igång datorn och tänkte kolla igenom boken igen men hade först borta USB-minnet och blev upprörd över det. Har en del grjejer där, bla 2 böcker och synopsis och lite annat. Kom till slut på att dom fanns i täckbyxorna jag har i stallet, fast jag först tänkte att dom skulle vara i dom vanliga täckbyxorna.... Men filen är ju skadad, ochd t gick inte öppna och reparera nu heller, elle öpna som kopia. Inte heller gick det kopiera in från Wordpad, blev bara en massa konstiga tecken. Så det är abra att skriva om 74 sdor typ Jättekoj... Och eftersom det är i Wordpad måste man hela tiden hålla reda på var man är eftersom det inte går markera...

Småtränade lite med Troy ibland medan jag satt vid datorn. Han fick säta tassen på foten och lägga frambenet på armen och sen det andra också. Han tycker det är jättekul när han ska lyfta på tassarna när han ligger eller sitter. Och nu när jag börjat att han ska lägga tassen på foten är det lika skoj. Men det är ju inte så avancerat egentligen så det blir ju inte allt för mycket tankeverksamhet. Men kul har han. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0