En sock kan verkligen ställa till det.

Nu är det i stort sett en vecka sen Troy blev dålig.
Jag måste ha missat nån sock när jag skulle lägga tvätt i tvättkorgen då jag hade tvättstugan förra lördagen. För på måndagen på förmidagen var han väldigt lös i magen och sen fick han diarée. När jag kom hem efter att jag och mamma varit på stan hade han gjort två pölar på vardagsrumsgolvet och kräkts 2 gånger vid balkongdörren. I alla fall en sock, men kanske 2.Vi for till mina föräldrar för det är lättare att bara ta ut han då. Han kräktes sent på kvällen och jag var upp felra gånger under natten för han kräktes. Han fick ingen mat på måndagen och på tisdagen kokade jag ris och provade ge han 2 gånger men han ville inte ha. Provade ge han lite ris på onsdagen också efter att jag och mamma gått en kort promenad med han för han orkade inte gå särskilt långt. Han var jättelåg. Han ville inte ha nåt ris då heller. Ringde veterinären för jag började ju bli orolig. Vi fick fara dit på en gång. Vi fick vänta en liten stund sen fick vi komma in ochdom grjode först en bukröntgen sen fick han fick dropp under huden och kontrast och så fick vi komma tillbaka ungefär 2 timmar senare, kl 12. han var lite piggare efter droppet och det var ju skönt att se. Men 20 i 12 kräktes han upp kontrasten så dom kunde inte se nåt när han röntgades igen. Vi fick lämna han över dagen så skulle han få mer dropp tror jag, och kontrast. När vi ksulle hämta han var kontrasten kvar i magen så dom kunde inte se nåt. Vi fick komma tillbaka på torsdagmorgon. Då hade han kräkts i hallen och stängt in sig vid dörren. När jag gick en kortsväng med han kräktes han upp lite kontrast. Han röntgades igen hos veterinären men det var som dagen före och veterinären sa att hon skulle öppna han och se om nåt satt fast.  
När hon ringde vid 12-tiden sa hon att en sock hade fastnat och att hon tagit bort en bit av tunntarmen för det fanns inge cirkulation där. Tydligen är det ovanligt att det blir så efter så kort tid.
Som tur är, är han ju försäkrad, så jag behövde inte betala allt själv, men det blev ju en del ändå.
Vi fick komma tillbaka igen på fredagen så fick han lite mer dropp tror jag, han fick i alla fall lite mat så veterinären fick se att det började komma igång igen. När vi hämtade han var han ganska pigg och glad att se oss, och ville hemskt gärna därifrån. När vi har varit tillbaka dit så har det inte varit några problem att gå in i väntrummet, men längre än så har han inte velat gå. mend et har ju gått ändå, han är ju liksom tvungen.
När jag och pappa hämtade han var han mycket piggare men sen när vikom hem så låg han hela kvällen.
Så nu ska han ha krage i 10 dagar, äta två olika tabletter, och jag får inte träna han på 3 veckor. Men han orkar ju typ ingenting. Han är ju mycket piggare nu, men han vilar ändå mycket. Idag har han inte alls velat vara ute på promenad över huvudtaget. han har inte velat lämna gården.
Pappa frågade om stygnen och så, om det börjar klia, och veterinären sa att vi kunde sätta på en gammal t-shirt. Så han har fått ha det, och så tratt såklart. Men idag hade han abra t-shirt en del av dagen. han verkar inte bry sig särskilt mycket om stygnen och han har fått vara utan tratt ibland också.Men det är ju när han är med oss och ligger nedanför fåtöljen typ, så vi ser vad han gör. måste vara jobbigt att ha tratten hela tiden. Även om den inte väger jättemycket måste det ju bli lite jobbigt för nacken.
Men jag är glad att jag inte väntade längre, för då vet man ju inte hur det hade gått. Och det är skönt att se han mycket piggare än han var, för han var verkligen spak. Nu vet jag ju att han blir bra även om det tar ett litet tag.
Och det blir inga mer sockar!
Vi fyllde ju år i torsdags också. Ingen rolig födelsedag direkt. Vi hade edan bestämt att vi skulle fira under helgen, och det var lika bra, för jag hade då inte varit sugen på att fira.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0