Troy har kul

Idag har jag sökt jobb och fått ny piercingsmycke så nu har jag en vanlig stav i läppen igen. För cirka 2 eckor sen eller nåt gjorde jag om hålet. För för ett halvår sen ungefär råkade jag göra ett nytt hål när jag hade varit tvungen att ta ut smycket några timamr när jag var hos tandläkaren och tog röntgenbilder. Och när jag d åför några veckor sen gentligen skulle byta till plaststaven inför en jobbinterjuv såg jag det gamla hålet.
Det nya hålet verkar dock ha läkt bättre än det första och definitivt bättre än det andra jag råkade göra själv. Nu har jag en kortare stav, och det syns inte att den hängde lite snett som plaststaven gjorde, men nu är ju den här också kortare. Ska ha staven ett tag nu och sen när jag byter till ring blir det en vanlig ring, som jag egentligen inte tycker är snyggt, eller så en ring med bara en kula så det inte tynger ner så mycket. För nu är läppen lite svag, men det går förhoppningsvis till sig sen när det har läkt ordentligt.
Sökte lite jobb också när jag ar på stan, utan lycka såklart.

Gick en kortis med Troy innan han fick följa med i bilen och åka upp till Solbacken så jag kunde köpa foder. Gick förbi bovärdskontoret och P var ute så vi stannade och pratade lite med han. Troy blev ju överlycklig att nån ville prata så mycket med han. P retads lite med han också så Troy började krafsa på staketet och hoppade lite, men det är ju så högt så han kan ju inte hoppa över.

När jag skulle gå med han sen vid halv 3-tiden ungefär så gick jag till rastgården. Han fick hoppa några gånger och ta balanshindret. Båda hållen, men när vi tar det åt vänster så fuskar han gärna och hoppar av tidigare, och ibland också på längre upp. Men oftast gå det bra. Han tog också A-hindret utan problem, så nu tycker han inte alls att det är lika farligt längre. Men han hoppar av alldeles för tidigt ibland och det är ju inte bra. Lite rädd att han ska skada sig när han landar. Och så bli det väl minus/straffpoäng om man skulle tävla och han hoppar av halvvägs ner.
Han har stått vid grinden lite också som han brukar. kollade genom buskarna först och sen gick han till grinden. Det kom nån med rullator eller vad det nu var, som Troy blev nyfiken på. Han brukar så och spana lite ibland.
En gång när det kom en kvinna med en hund som svängde vänster och fortsatte förbi rastgården, satte Troy sig. Han såg väl inte så jättemycket genom buskarna kanske men såg ju att det kom nån och det ar jätttebra att hans atte sig istället för att rusa fram till grinden.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0