Agility säcktunnel

Mamma har köpt en tunnel som jag provade med Troy igår. Först la jag in en godis en liten bit in och sen lite längre in. Han fick också sätta tassen på den. Tänkte att han skulle få höra prasslet bara och vänja sig vid det men det var inga problem. När jag ville att han skulle sätta tassen på var han väldigt ivrig och satte nosten mot, men det var ju inte det jag frågade efter. Men han la upp tassen två gånger.
Sen provade jag att slänga in godis på olika ställen i tunnel och så gick jag till andra änden och höll upp den och sa åt han att komma. Och det gjorde han utan problem. Var jätteroligt. Provade en gång till men då sprang han runt istället. Så jag gick till öppningen med han. Då var han på väg över tunneln och tänkte gå över på min sida men jag hejdade han och sen sa jag att han skulle in där (öppningen) och då for han själv hela vägen, fast resten av tunneln ju låg ner. Jätteroligt att se han så ivrig. Trodde han skulle vara lite avvaktande mot tunneln, men icke.
Sen gjorde jag en liten bana. Satte upp några plaströr som han fick gå slalom mellan och så fick han ta tunneln. Gjrode lite rallylydnadsövningar också för att pausa lite. Mamma kom hem och kom ut och var med en stund. Pappa kom också ut och tog fram den lilla polen så Troy fick hoppa över den också.
Pappa hade han att gå igenom tunneln några gånger, och en gång trasslade han in sig så vi fick ta i varsin ände och dra ut den. Trodde han skulle bli rädd då, men det blev han inte utan for genom tunneln utan problem. Var jätteskönt. Annars är det ju nåt som kunde ha gjort att han inte tyckte det var roligt längre.
När man kan träna ordentligt sen, tror jag han kommer tycka agility är jättekul. Men han blir ju lite uppjagad. Eller ganska mycket. Men han blir ju så ivrig och vill jobba.

I söndags var syrran, K, lilla M och K`s mamma här på middag. Jag, syrran och lilla M åt potatis och fiskpinnar och resten åt surströmming. Jag och mamma hämtade lilla M lite tidigare under dagen och så kom dom andra efter 5. Och då var lilla M jättehungrig.
Efter maten fick lilla M sitta på gunghästen. Hon tycker det är jätteroligt. Och fort ska det gå :) Hon ville vara i vaggan och gunga också när gunghästen togs bort efter ett tag. Syrran får ta med henne på Prova på-ridning sen när det börjar om i höst. Kan hon nog tycka är roligt.
Försökte ta lite kort, men det blir ju inte i det ögonblick man vill eftersom det är en viss fördröjning. Ville ha kort när gunghästens och vaggans främre del är uppe från golvet, men det är inte lätt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0