Troy har badat!

I söndags for jag och mamma med Troy till Gunsen. Han har u varit i vattenfyllda diken och verka tycka att det är kul så jag sa till mamma att vi kan ju fara till Gunsen nån dag och se om han vill bada. Mamma tyckte att vi kunde ju göra det då.
Jag tog med stövlar och en liten låda som jag la godisbitar i. När vi kom dit hade jag han först kopplad och gick ut i vattnet och han gick faktiskt i och for runt lite och drog i kopplet. Eftersom vi var ensamma släppte jag han. Jag la den lilla lådan emd godis i vattnet och så gick Troy ut och hämtade den. Gjorde det 3 gånger och sen fick han springa runt lite själv. Kastade en pinne också som han hämtade. En gång kom den lite långt ut tyckte han och han vågade itne ritkigt ta den, men han vände igen och tog den. Det var ganska djupt för han då men vattnet ick inte över ryggen. Han simmade inte, men han har badat och det är jag jätteglad för. För sist jag försökte få han i vattnet så stenvägrade han ju. Ville ju inte ens sätta tassarna i vattnet.
Så nu kan man ju ta han dit fler gånger och veta att han badar. Jag tror faktiskt han tyckte det var ganska roligt.
Förhoppningsvis kan man ta han med ut i båten nån gång. Men han är ju ganska osäker med vatten och inte som Dart som hoppade från båten fast han satt fast för att han vlle bada, så då ska jag faktiskt ha flytväst på han. Och det ska man väl egentlien ha.
Men jag är så glad. Troy är inte rädd för vatten längre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0