Vill, vill vill!

Jag vill så gärna ha egen häst. Och jag vet ju vilken jag vill ha. Och har vetat länge. Inte blev det bättre av att jag fick se fler bilder på han och veta lite mer om han...Men jag har ju inte haft ett jobb på ett tag nu så det finns ju inga pengar till häst. Speciellt inte eftersom han måste importeras från USA. Men åh vad jag vill ha den hästen! Det måste finnas nån mening med att allra första tanken när jag såg bilden i annonsen var "Åh, han vill jag ha!" Jag tycker det känns som det är nåt speciellt med hästen, och att det skulle kunna vara hästen för mig. Men det lär jag aldrig få veta. Och ju fler dagar som går ju mer oroar jag mig för att han ska bli såld...
 
Förhoppningsvis får jag starta företaget igen, och med lite tur kan jag ha häst med det jag tjänar då. Om jag har ett till jobb också... Och det är bara hoppas jag får ett jobb snart. För jag måste ju ha en säker inkomst om jag ska kunna importera en häst. Jag önskar verkligen att jag hade pengarna!

Kommentarer
Postat av: JennyM

Jag håller helt med dig, det finns massvis med olika typer av avundsjuka, och viss avundsjuka kan vara okej sålänge man erkänner för sig själv att det handlar om just avundsjuka och inget annat :) Hemskt det med att folk inte ska kunna ha lika fin utrustning på en travare tycker jag, vet att det är så som du skriver men jag blir så ledsen av att höra sådant. Alla hästar förtjänar att få vara värda precis lika mycket, jag tycker snarare att det är häftigt med folk som behandlar sin travare som en svårklass dressyrhäst liksom :) Jag tror både ryttaren och hästen blir gladare då faktiskt.

2013-05-16 @ 00:35:45
URL: http://jmdressyr.se
Postat av: JennyM

Ja men jag är så himla nöjd verkligen! Han har bara gått i skogen de senaste halvåret så vi båda var lite ringrostiga så jag är verkligen supernöjd!

Ja, att slå sina förgående reslutat är det bästa mål man kan ha tycker jag, då tävlar man med rätt anledning.. Självklart är det inget fel på att vilja vinna, men i början ska man vara nöjd med att man utvecklas själv :)

Vad kul med körning, är inte alls insatt i det, men det verkar så himla roligt! Inte illa heller med tanke på hur lite du då hade tränat! Imponerade, för det är verkligen inte helt lätt!

2013-06-13 @ 01:30:16
URL: http://jmdressyr.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0