Equine Touch Steg 3

I veckan har jag och I varit i Skåne för att gå steg 3 i Equine Touch med Ivana Ruddock. Allt har varit på engelska men man har förstått allt förutom några enstaka ord som jag inte har hört förut. Det var varit väldigt intressant, tänder, hovar, sadlar, rehabilitering. Och så nya grepp förstås. :) Det har varit mycket om tänder som man inte vetat om, eller i alla fall inte jag, men jag kan inte så mycket om tänder. Fler problem än man tror som kan bero på tänderna. Lite om hovarna och vinklar kan jag ju från när jag gick hästmassage, men väldigt intressant. Och även där kan ju dåliga hovar leda till olika problem, eller olika problem som leder till dåliga hovar...
Ivana har pratat och pratat och pratat och hennes kunskap verkar aldrig ta slut, men hon är också veterinär så hon kan ju mycket om det också.
Som vanligt var ju jag den enda utan häst, men så ä det ju alltid... Nån gång ändras förhoppningsvis det...
Nu ska det bli roligt att få öva på hästar igen, finslipa greppen man kan redan, och öva på nya hästar. Och hoppas att det går bra ed teorin... För det här vill jag jobba med. Jag hoppas jag kan starta företaget igen, för jag har ju hästmassage också. Det här är verklien något jag vill jobba med. Och det finns ganska många utbildningar jag vill gå, för att få mer kunskap om olika behandlingar och annat.

Kommentarer
Postat av: JennyM

Vad roligt! Alltid kul att lyssna och lära sig av folk som kan sin sak :)

2013-07-14 @ 01:16:17
URL: http://jmdressyr.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0