Vill ha häst...

Tänkte jag skulle snåla ordentligt några månader nu och se hur lite jag kan klara mig på.... Sa det till mamma och pappa idag och så började vi prata om att köpa häst... Dom blev itne direkt glada över att hästen jag vill ha finns i USA... Mamma tyckte att jag i så fall skulle köpa en billig häst här och se om jag överhuvudtaget klarar av att ha häst. Men häten jag vill ha finns i USA. så det är bara att hoppas på att man får jobb.... Eller får ge ut en bok i år/nästa år.... Hästen kommer ju inte vara till salu hur länge som helst dock... Har inte frågat om andra är intresserade, men et finns det säkert. Jag skulle bara bli stressad av det....
Jag det finns ett lån man kan ta där första året är amorteringsfritt, men pappa sa att det tydligen var bestämt sånt skulle tas bort. Annars hade det ju varit en idé... Men jag har inte rätt årsinkomst för ett lån så dom måste ju gå i god för mig... Och mamma (och pappa...) tänkte inte hjälpa till att betala för hästen.. Det är ju inget man kan räkna med i alla fall.... men det kostar ju bra mycket mer att importera än vad hästen kostar så... jag kan väl förstå att han blev lite sur när jag sa det.... Men det är den hästen jag vill ha...
Jag kommer väl inte kunna köpa häst ändå förrän om 20 år till, om jag har tur...
Man ska inte kolla hästannonser för skojs skull.. Risken finns ju att man hittar nåt man verkligen vill ha, men inte kan ha.... Och jag har ju hittat nån jag verkligen vill ha... fast jag vet så lite... Me jag vet inte... det känns som det är hästen för mig i alla fall....
Jag måste bara på nåt sätt få pengar till det....

Kommentarer
Postat av: JennyM

Visst är det så, även om både hästen och ryttaren är duktiga så behöver det inte betyda att dom passar ihop. Men jag förstår inte varför man inte inser att man kanske behöver hjälp med att lösa saker och ting, imorgon kan det ju vara försent!

2013-01-16 @ 01:38:21
URL: http://jmdressyr.blogg.se
Postat av: JennyM

Jaa men visst är det så, och det är klart att helst av allt vill man viäl inte erkänna att man misslyckats heller.. Men som sagt, då kan man ju lösa det genom att ta hjälp. För även dom bästa behöver ju träna för tränare :)

2013-01-17 @ 03:24:24
URL: http://jmdressyr.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0