Härligt med plusgrader - hatar halkan

Det har varit plusgrader några dagar nu vilket jag tycker är riktigt skönt. Man behöver inte riktigt lika mycket kläder, och så börjar det bli lite vår. Eller ja, våren är ju en bit bort, men det tinar ju en hel del snö när det få vara plusgrader flera dagar, och det är ju bra. :) Det var 7,4 grader igår. Men när det blir lite varmt måste det ju blåsa... Igår blåste det i alla fall inte så kallt.
Men - när det tinar blir det ju också halt, och det kan jag ju inte påstå att jag tycker om. Det är nästan så man får ta fram broddarna igen. Men det har ju tinat ganska mycket och det har kommit fram ganska mycket asfalt på gångvägarna, så förhoppningsvis blir det mer barmark snart.
 
Igår blev det en sväng på bokrean efter att min syster slutat på jobbet, och det blev några böcker. Hade ärna köpt fler, men det blir ju lätt dyrt ändå. En bok jag köpte var dessutom inte på rea. Har skrivit om det i min film och bokblogg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0