Första tatueringen

Igår var jag och tatuerade mig för första gången. Egentligen skule jag ha gjort det i slutet av januari, men han blev sjuk så det blev framflyttat. Syrran skulle egentligen följt med, men hon fick jobba, och mamma ville inte. :) Men det gick bra ändå. Var faktiskt aldrig nervös, lite fladder bara när jag skulle sätta mig, men sen var det lugnt. Så jag antar att jag verkligen var redo för det här. :) Har velat ha tatuering länge och har flera jag funderat på. Hade egentligen tänkt göa en annan på insidan på högra underarmen först, men nu blev det den här, oh den är ju mindre. :) Men har fortfarande tänkt göra den andra nån gång.
Förutom att jag vill ha den andra på högra underarmen så har jag länge velat ha en tatuering på insdian av handleden. Nu syns det ju när man vrider på armen, vilket jag om jag ska vara ärlig inte riktigt hade tänkt på, och inte heller att den "flyttar" på sig när man virder armen, tex hålle upp den, men det vänjer jag mig sökert vid snart. Den sitter ju där jag ville ha den egentligen. Jag ville inte ha ett kinesiskt tecken eller en tribal, så en gång när jag såg dom här ringarna, som jag hade sett ett antal gånger redan, så tänkte jag att det blir perfekt. Har tidigare aldrig velat ha en bandlogo eller nåt sånt, och även om det här är Tri-polar ringarna (Sick Puppies) så kan det ju betyda nåt annat också.För mig har det inte bara med just den skivan att göra, även om det har med musiken att göra, men också lite annat, även om det kan kopplas till det.
Hade först tänkt en mindre tatuering, men skrev ut 2 till bilder i olika storlek och så fick mamma hjälpa mig att välja, och då blev det den här som var typ mellan. Jag har og tänkt ungefär den här storleken ändå när jag tänkt på tatuering där tidigare. Han som gjorde tatueringen sa att eftersom den är så liten kan han inte göra skuggningen exakt, och hade ag då tagit den mindre kanske han inte hade kunnat göra det alls, eller att det inte blivit lika bra. För på den är ringarna ganska små. Så det blev nog rätt bra så här ändå. :) Jag ska bara vänja mig vid att den finns där. :)
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Författardrömmar

Snyggt :)

2013-02-12 @ 21:17:46
URL: http://forfattardrommar.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0