Blivande hästtjej?

Lilla M har ju älskat sin gunghäst som nu är lite för stor för egentligen. :) Har nån gång frågat om hon ville prova rida på en riktig häst och det ville hon. Men hon har väl varit lite för liten. Men nu är hon ju 3 år. I söndags var vi på Prova på på ridhuset. Egentligen skulle vi dit söndagen före, men då var det ju Fars dag och hon fick åka med sin pappa till farfar. Så då hann vi ju inte. Men i söndags blev det av, och oj vad hon tyckte det var roligt!
När vi stog och väntade sa hon att hon ville rida, och när hon väl fått på sig en hjälm och satt på ponnyn sa hon "Titta mormor och Nina, jag har en hjälm. Den är jättefin." och var jätteglad. Och när dom sen började gå med ponnyerna sa hon "Titta mormor och Nina, jag rider." Och när dom hade ridit klart så skakade hon tydligen på huvudet när syrran satt nu måste hon kliva av. Pappa tyckte att eftersom det bara kostar 20 kr hade hon ju egentligen kunnat rida igen. Men vi får fara dit fler gånger så hon får rida. Mamma sa nåt om att följa med nån gång till min häst eller vad det var, men det är ju inte min häst, jag är ju bara medryttare. Men lilla M sa några gånger att då kunde hon kanske rida på min häst nån gång. :) Hon tyckte verkligen det var jätteroligt. Jag hoppas det blir en liten hästtjej av henne.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0