Narnia: Kung Caspian och Skeppet Gryningen






                                                    


Igår visade dom andra Narnia filmen igen, och äntligen kunde jag se hela. Dom har visat Narnia: Kung Caspian och Skeppet Gryningen förut några gånger på nån ac Canal+ kanalerna, förmodligen flera gånger. Men 2 gånger har jag bara kunnat se en del av det. Men när jag såg att den skulle visas igår kväll så tänkte jag att jag skulle se den.

I den här filmen återvänder Lucy och Edmund till Narnia, med deras kusin Eustace, som inte alls tror på Narnia. Men han lär sig snart att det faktiskt finns. Han är dock motvillig och tjurig till det mesta, och gör det inte lätt för någon att tycka om honom.
Caspian letar efter dom 7 sju lorderna av Telmar, som var Caspians fars närmaste och lojalaste vänner. Efter att hans farbror har försökt döda dom har dom flytt till The Lone Islands, och ingen har hört från dom.
Dom får snart veta att en ondskefull form av dimma hotar Narnia och dom får veta av trollkarlen Coriakin att dom måste hitta dom 7 lordernas svärd och placera dom på Aslans bord för att kunna stoppa ondskan.

Jag tycker filmen är bra. Det är länge sen jag läste böckerna och jag kommer inte ihåg så mycket. Lite av det jag kommer ihåg är hur dom kommer till Narnia genom tavlan i rummet som Edmund delar med Eustace, och när Eustace förvandlas till en drake. Jag tycker dom har gjort en riktigt bra film, och specialeffekterna tycker jag är riktigt bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0