Lisa Miskovsky och Danny vidare!

Fjäde och sista deltävlingen i Melodifestivalen igår. Nu är det bara Andra chansen kvar. Men jag kan inte förstå varför det ska vara dueller. Varför får det inte vara som förut, när alla tävlade mot alla, som i deltävlingarna? nu beror det ju på vem som ställs mot vem...

Missade början för jag var ute emd hunden, men missade bara 3 låtar eller nåt sånt. Men när ja sen såg snabbreprisen.. Charlotte Perelli är väl bra på att sjunga, men som hon såg ut då, leende ehela tiden medan hon sjöng... Jag vet inte, störde mig på det... Har ju nu inte hört hela låten så jag kan inte säga så mycket om den, men det var u en låt som pasasade henne i alla fall.
Den där Alex Algmarks låt, var väl lite Håkan Hellström, som han hade sagt. Men inte vet jag om det var en låt som passade så bra i Melodifestivalen, men det är ju väldigt brett nu.
Lotta Engberg och Krister Sjögren hade ju en typisk Melodifestivallåt, men tråkigt tyckte jag. Jag orkade i all fall inte riktigt lyssna. Kan väl förstå om många, speciellt äldre, tycker tt Krister Sjögren har en behaglig röst, men så bra tycker jag inte att han sjunger.
Lisa Miskovskys låt gillade jag och är glad att hon gick vidare. Först tänkte jag att låten inte riktigt pasade i Melodifestivalen utan tyckte den skulle ha varit med på nån gala istället, för insamling till nånting. Men Melodifestivalen ses ju av många och är ju ett bra sätt att få ut ett budskap det också. ag gillar verkligen texten. Och tyckte det var prefekt med bakgrundsdansarna.
Danny var ju såklart bra, även om han inte lät så bra som han brukar. Hörde på annat håll att han var övertänd, och det kan ju märkas på rösten. Så det blir kul att höra han sen i finalen. Sen kommer ju låten säkert spelas en hel del på radion.
Det blir lite intressant att se Danny och David Lindgren i finalen. Dannys valda låt mot Dannys ratade låt som en internetkompis uttryckte det. :) Men det stämmer ju. Men det är ju lite Danny över Davids låt, och det är u inte konstigt om den nu först var tänkt till Danny. Men David sjunger ju väldigt bra han också, och kan ju också dansa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0