Lilla M

Lilla M är för gullig. Jag passade henne igår när syrran och K lånade min bil och for och handlade. Innan dom for satt hon med en av dockorna i soffan med mig. Kom inte ihåg vad hon gjorde med dockan, men hon gjorde väl nåt med kläderna. "Oh my God, oh my God, oh my God" sa hon :) Och lite senare när vi lekte med lilla bollen sa hon "Yes". :) Tycker det är häftigt och gulligt, även om hon inte vet vad det betyder. "Yes" har hon tydligen fått från K när han spelar TV-spel, men var hon har fått "Oh my God" ifrån vet dom inte.
Sen tyckte hon att dockan behövde byta blöja, fast den inte hade nån på sig. Frågade syrran hur dom gör och hon sa att det är bara att sätta på en blöja då. Bamse hade också fått en blöja. Sen hade hon det lite jobbigt med blöjan och dockans armar. Dom skulle vara framme, sen skulle dom inte det.. Och dockan behövde ju läggas i sängen och vila. :) men det var inte många minuter. Sen skulle dockan ligga i stora sängen och vila. Och vi skulle sitta där vänta...
Sen var vi också på sängen och hon hade det bökigt igen med blöjan och dockans armar, som skulle vara framme, sen skulle dom inte det... hon blev som aldrig nöjd. Jag blev jättetrött så jag blundade, men hörde henne ju hela tiden, och biland stopapde jag ner dockans armar, och biland tog jag fram dom. Hon var ledsen ett tag också och jag fixade med dockans armar men det blev tydligen aldrig bra. Sen efter ett tag frågade jag om hon hade borta mamma och då sa hon ja. Frågade om hon hade pratat med mig och jag inte hade svarat och då sa hon också ja. Jag tyckte ju att jag hörde henne hela tiden och såg ju som till att jag inte skulle somna, så jag vet faktiskt inte om hon har pratat med mig och jag inte svarat. Vi kramades och så sa jag att mamma och pappa ju var och handlade men dom skulle komma snart. Ringde också till syrran och då var dom nästan hemma.
Dom hade köpt två Bamse-filmer till lilla M som hon ville se på så vi såg på lite av den ena medan vi åt middag. Dom bjöd mig på middag eftersom jag passat lilla M medan dom handlade.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0