Sjuk igen...

Förra veckan var jag borta från jobbet torsdag-fredag för jag var sjuk. Hostade, hade feber och lite ont i halsen. Så det blev inte att fara till hästen. Skulle egentligen ha farit dit både lördag och söndag den här helgen istället, men guess what, jag är sjuk igen. Förra veckan hade jag feber lite till och från, och inte så mycket, men i alla fall feber. Sen hostade jag abra och jag trodde väl att jag kanske skulle få dras emd den ett litet tag men inte så mycket mer.
Men tydligen räckte det att gå på mellandagsrean i onsdags och sen behandla en häst. När jag kom hem hade jag migrän och rätt ont i halsen och trodde jag skulle ha jätteont i halsen igår. Men det hade jag inte. Men hade tagit med mig halstabletter och tog några stycken när det behövdes. Däremot hade jag ont i huvudet hela dagen och var öm i kroppen. Fick en nysattack och det liksom högg till i halsen för det gjrode så ont. Funderade flera gånger på om jag skulle rigna och säga att jag ville gå hem för att det kändes som jag hade feber, men gjorde inte det. Men när jag kom hem hade jag feber. Sen senare på kvällen var jag jättetäppt i näsan och hes. Hade ingen feber dock,men det blev inget jobb idag. Hes, hostar, ont i halsen.... Sista dagen på jobbet och allt, och så blir man sjuk igen... Tydligen hade jag inte blivit tillräckligt bra, fast jag trodde det.
Hoppas i alla fall jag kan fara till hästen på tisdag eftersom vi pratat om att rida ut alla 4 tillsammans. Jag hade kollat om annandag jul men då var det flera som itne kunde, så M skulle kolla om nyårsdagen istället och det verkar gå. Så får bara hoppas jag är frisk då..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0