Manuskurs

Jag ska gå en manuskurs eller 2, eller 3....
Hittade en sida igår när jag kollade som hette Filmmanusskolan så jag mailade och fick svar idag. Mailade igen fö att förklara lite mer och fick svar igen så får se om det blir nåt mer svar i morrn. Ska i alla fall gå några kurser där. Lär ju behöva det.
Och det blir väl att fokusera på min nya idé, som jag knappt vågar tänka på då det är en idé på en uppföljare till en film som kommit i år. Känns väl lite stressande faktiskt. Slutet visar ju på att det kommer en del 2, sen beror det väl på hur bra det går för filmen. Men jag vill ju att mina idéer får en chans innan nån annan börja skriva manus. Det hade ju varit bra om man kunde utgå från mina idéer eller om mina idéer kunde vävas in i historien.
Ska i alla fall gå nån kurs där. Frågade han som håller i det där vilken av kurserna han tyckte jag skulle gå. När jag mailade första gången så skrev jag Grundkursen Hollywood Pro / Manuskursen Hollywood Pro. I båda kurserna blir synopsis (grundkursen) och långfilmsmanus (manuskursen) läst av en amerikansk producent. Och det är ju bra. Sen går det ju såklart inte garantera nåt, men det är ju helt klart ett steg på vägen, och förmodligen det närmaste jag kommer komma.
På ett sätt vill jag inte skriva mer än det jag kommit på, det känns rätt långsökt att jag från lilla Sverige ska slå i USA, och inte bara skriva en film, utan en fortsättning på en film, Men det betyder ju inte att jag inte har bra idéer. Och jag måste ju tro att det går.
Så så fort sidan funkar igen och man kan beställa kurser ska jag göra det. Nu höll han tydligen på med nåt serverbyte, så det är därför det blir "Webbsidan kan inte visas". Så jag hoppas att det löst sig snart.
Så nu ska det skrivas, och bli så bra som möjligt. Får se vad han säger, om mitt senaste mail. Jag vill ju egentligen inte, och kan förmodligen inte skriva manuset själv. Jag vill få skriva med nån. Förhoppningvis ska det kunna gå göra nåt av det här ändå.... Hoppas jag.

Kommentarer
Postat av: Mochride - mitt hjärtas röst

jag vill också gå en sån där kurs, eller båda :)

2011-10-27 @ 13:02:22
URL: http://mochride.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0