"Vi är en myndighet och kan inte fatta beslut med hjärtat"

När jag läste tidningen idag såg jag det här citatet. "Vi är en myndighet och kan inte fatta beslut med hjärtat". Migrationsverkets presschef Joahn Rahm om att verket inte kan stoppa utvisningen av två små barn till Italien.
Vet inte ens vad man ska säga. Jag hittar liksom inga ord. Det är bara så.... hemskt!
Jag är glad att jag är svensk (ja ibland är man ju inte det....) och inte asylsökande... Jag behöver inte oroa mig om att få stanna eller inte. Jag har inget helvete i väntan på om mitt liv ska bli bra eller inte.
"Vi är en myndighet och kan inte fatta beslut med hjärtat". Nej, dom har väl regler att gå efter och kan ju inte bevilja alla uppehållstillstånd. Men alltså... Jag fattar bara inte.

Kommentarer
Postat av: Micaela

Sv: Tack, tack :)

2011-11-27 @ 03:11:44
URL: http://miiwaolsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0