Det bli inte så bara för att jag vill det.

Tänk om saker kunde gå som man vill... Har fått mail igen av han som har manuskurserna. Undrade hur det blev, om jag skulle gå nån kurs eller om han dödat min inspiration. Det har han ju inte, även om alla svar inte var vad jag ville höra, men ju egentligen redan visste.
Men han ahde sålt ett manus, och sen hade dom inte haft nåt med det att göra, och några andra hade skrivit om det. Så vill ju inte jag att det ska bli. Jag vill ju få ett litet finger med i spelet, men det lär jag ju glömma. Jag får väl sälja manuset och sen är det inte mitt längre, typ. Jag har alltid tänkt att om jag ska vara med i en film får jag skriva den själv. Men ja kan ju itne producera, det har jag inga pengar till. Och kan ju inte filma och söka andra som jobbar med filmen med mig, så jag lär ju få glömma det också. Annars ska man väl ha en jäkla tur och det kommer jag inte ha...
Nora Roberts har ju i och för sig statistroller i alla filmer som baserats på hennes böcker, men hon är ju känd. Och det är en statistroll, inte huvudrollen.... Visst skulle jag vara enormt glad om nån ville göra en film på mitt manus, men helst vill jag ju vara med. Och jag skulle vilja få vara med på ett litet, om än pyttelitet, hörn i processen.
Får väl se hur det här går, men det funkar förmodligen inte så.... Visst finns det dom som skrivit manus och är med i filmen, en del som man inte hört talas om innan just den filmen. Men det händer knappast ofta. Och då har dom förmodligen skrivit manuset, ska själva regissera och så letar dom producenter och andra filmarbetare. och det är ju lite skillnad.... Jag kan ju bara skriva filmen.....
Man ska inte vilja så mycket. Det blir inte på ett sätt bara för att jag vill det. Och det ändras inte på saker bara för att jag vill det. Visst kanske man kan ha jättetur och får jobba med rätt personer, men nej, sån tur ska man nog inte ha. Och det händer säkert inte säskilt ofta att manusförfattaren får vara med och bestämma, för att det inte brukar funka så...

Kommentarer
Postat av: Wilma Stenhardt

Heje! Vad ska du hitta på att göra idag då?

2011-11-13 @ 12:50:30
URL: http://wilmastenhardt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0