Hidalgo


                                                    


I förrgår visade dom Hidalgo på TV. Missade början, för jag visste inte att den gick. Men jag såg filmen då jag tycker om den. Det är ganska länge sen jag såg den nu.
Ikväll visar dom den igen på en av Canal+ kanalerna. Missade början igen, men bara några minuter.

Jag gillar verklighetsbaserade filmer, eller i alla fall en del av dom...


Hidalgo handlar om Frank T. Hopkins och hans mustang Hidalgo. Hopkins red för armén och efter att ha sett massakern vid Wounded Knee, som hemsöker honom, jobbar han sen i Buffalo Bill`s Wild West Show. Hopkins sas vara den största ryttaren som Väst någonsin känt. Han blir inbjuden av en rik shejk att delta i ett 3000 miles långt lopp för att bevisa att han och hans häst är bäst, där han tävlar mot världens bästa arabhästar och Beduinryttare. Det är en stor utmaning som förut varit begränsad till dom finaste arabhästarna som någonsin fötts upp. Några av Beduinryttarna har bestämt sig för att sabotera för Hopkins och förhindra att en utlänning rider hela loppet. Det blir inte bara en ritt för stolthet och heder, utan även för överlevnad.


Kommentarer
Postat av: Linn

Bloppis på bloggen både använda & oanvända kläder!

Kika gärna in & kolla om det är något som passar din smak! :-D

-> http://www.nattstad.se/linnhahne?id=2203140

2011-12-19 @ 21:45:53
URL: http://nattstad.se/linnhahne
Postat av: Anonym

Tusen Tack!



:)

2011-12-21 @ 22:46:12
URL: http://fotomarie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0