Shopping (ut med det gamla, in med det nya)

Sova på en  buss, nej det är inte bra för mina låsningar. Nej jag kan inte sitta och sova. Och bussen var full så det gick ju inte att breda ut sig direkt. Men det är väl på ett sätt bra att bussen går så pass sent från Skellefteå på torsdagar. Så behöver man ju inte sitta och trängas allt för mycket i alla fall. Killen som jag satt bredvid klev av i Uppsala och det var så skönt att få två säten själv.
På hemvägen går bussen kl 18, i alla fall på söndagar. Och vi var bara ett 20-tal i bussen, det var så skönt att få två säten själv så man fick lite mer plats. Det blir fakriskt lite lättare att sova då. Det går ju faktiskt att ligga också, även om det inte är så skönt. Men busschauffören var lite rolig. Han sa att redan i Piteå skulle det plockas upp fler personer så vi fick inte breda ut oss allt för mycket. Men hallå, Piteå är långt upp från Stockholm, och dom flesta skulle av mellan Umeå och Piteå... hade det varit Sundsvall hade jag kunnat förstå, men det hade ju hunnit bli en bit in på morgonen innan dom stannar i Piteå så...

Det var bra väder i Stockholm, faktiskt ganska skönt. Så man behövde inte så mycket kläder på sig och det är ju alltid skönt. Jag klarade mig med min "skinn"jacka och mamma hade bara sin vindjacka. Sen kunde det väl bli lite kyligare på kvällen, men det gör ju inte så myciket. Hade dessutom med oss varsin fleecejacka.

Jag har shoppat ordentligt, men det mesta är ju sånt jag behöver. Men jag skulle gärna ha köpt mer, men då behöver jag väl lite mer pengar först. På fredagen köpte jag två leggings, två t-shirts, en hoodie med dragkedja, en lång finstickad tröja. På kvällen gick vi till Kungshallen och tittade lite och gick till en liten Thai restaurang. Vii åt nån typ av tre små rätter, med kycklingspett i nån sås, räkor i chili och kokosmjölk tror ag det var och så var det kött i vitlök. Och det var jättestarkt. Först var det ganska gott, sen blev det bara starkt.

På lördagen träffade vi L och gick runt på stan igen. Hon och mamma ville in i lite inredningsbutiker så vi gjorde det. Före vi träffade L hade vi varit på Hemtex som låg nära hotellet vi bodde på. Det var jättestort och hade en mysig babyavdelning. Fanns en jättemysig liten fleecefilt som jag nästan köpte till lilla M.
Vi åt lunch på en italiensk restaurang som mamma och K hade varit på när dom var i Stockholm. Det var riktigt bra mat. Mamma och L ville sitta ute för det var så fint väder, men det är ju september, så dom hade ju tagit in alla utemöbler, så vi fick sitta inne, men det gjorde ingenting.
När vi hade sagt hej då till L så gick jag och mamma och tittade i lite mer affärer och jag köpte lite mer kläder, ett par jeans och en t-shirt. Förstår inte varför det ska vara så svårt att hitta ett par jeans som sitter bra. Det är ju 2 decimeter tyg som sticker ut baktill många gånger..... Köpte en t-shirt också, hade helst velat ha den i svart eller blått. Men jag var bara tvungen att köpa den :) En del vet varför..

På kvällen letade vi upp en restaurang, eller det var väl mer en pub typ, där vi åt plankstek. Vi hade sett en reklamskylt om det på vägen till hotellet, så vi tänkte att vi skulle gå dit och prova. Och det var riktigt gott.

På söndagen for vi till L,H och W och åt typ brunch, sen följde vi med dom på två lägenhetsvisningar. Lägenheter i Stockhollm är fruktansvärt dyra! På ett ställe på Östermalm, det var jättefina hus, lite Englandskänsla. L tyckte det såg ut som i Harry Potter. Det var visst lite större lägenheter, typ 5:or och 6:or, som kostade en sisådär 10 miljoner...... Huvva.... För den första lägenhetsvisningen tog M lite paus i arbetet så vi fick träffa henne lite också. Synd bara att hon inte hade mer tid, för vi träffas ju inte särskilt ofta.
Lägenheterna var väl ganska fina, men små kök. Och inget jag skulle betala flera miljoner för. Men ska jag köpa min bostad vill jag ju köpa hus, inte lägenhet.
Sen gick vi runt lite på ett köpcentra där, och jag och mamma hittade varsin vinterjacka. Nu behöver jag bara nya vinterskor.
Efter det var det väl i stort sett bara att äta och vänta på bussen hem.
Har varit några trevliga dagar i Stockholm, alltid roligt att vara där och shoppa, det finns ju så mycket mer där. Och hotellet var riktigt fint, mamma var jättenöjd. Rummet var fint, sängarna var bra och det var bra frukost.



Kläderna jag köpte. Dock ingen bra bild.




Var bara tvungen att köpa "Raise your voice louder louder louder" när jag såg den. Ja jag är fånig :)




Den här scarfen köpte jag inte i Stockholm, utan här i stan på Glitter, för en vecka sen ungefär. Det var så roligt när jag skulle betala, för butiksbiträdet sa att hon nog också måste köpa en sån, och så ville mamma också ha en när jag visade henne :)





Kommentarer
Postat av: Mochride - mitt hjärtas röst

Fina kläder du hittat. jag vill också ha en sån där scarf :)

2010-09-28 @ 20:57:19
URL: http://mochride.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0