Inget hästjobb

I söndags åkte jag och pappa ner till Stöde för att jag skulle kolla upp hästjobbet.
Det var nästan Spain all over again. Vi behövde ingen R, vi hade en GPS. Som ledde oss helt fel.... Vi körde runt länge och tänkte att vi inte skulle hitta Stöde. Hittade några skyltar jag kände igen från vägbeskrivningen jag fått av kvinnan, men vi hittade inte Stöde. Och när vi väl gjorde det, och hittade ICA-butiken jag skulle svänga vid, hittade vi nästan inte campingen. Tydligen skulle det vara välskyltat men det ger jag inte mycket för...
Från campingen till gården var det inte svårt att hitta och tog kanske 10 minuter att köra dit. Först fick jag se hästarna och några gjordes i ordning för att släppas ut och en häst selades på och sattes framför vagn och han körde ut. Hästarna verkade ganska fina förtom avelshingsten som jag tyckte såg benig ut, man kunde ju se revbenen, inte jättemycket, men dom syntes. En åring tyckte jag ahde konstiga bakhovar..
Hur som helst kände jag inte riktigt att jag ville vara där och jag tyckte inte riktigt om boendet, så jag ringde går och tackade nej. Jag skulle ha praktik i 6 månader först. Det var ju inte praktik jag sökte utan ett jobb. Men hon tyckte att jag kunde ju ingenting, kunde inte köra... I annonsen jag la ut står det klart och tydligt att jag tagit körlektiner på ridskolan och även kört lite när jag var mindre. Jag har fått två andraplaceringar iprecisionskörning, de första efter att bara ha kört knappt en termin, och dom andra hade kört 2 år eller mer längre. Det står visserligen inte, och jag sa det inte heller. Men att jag inte kör travhäst betyder inte att jag inte kan köra. Och nej, jag har inte jobbat med hästar förut, men jag har hållit på med hästar regelbundet i 20 år. Nåntiing har jag nog lärt mig.
Får leta vidare, men fömodligen blir det väl ett vanligt jobb. Men det är ju lättare, och lättare att få en bra lön.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0