Camp Rock 2 The final jam

Jag gillar Camp Rock. Visst är den väl lite fånig ibland och inte direkt en film för min åldersgrupp, men jag gillar tonårsfilmer, "tjollerfilmer". So sue me.
Sen jag fick veta om Camp Rock 2 har jag velat se den. Jag har hållit mig från att försöka hitta klipp på Youtube, har inte ens sett låtarna annat än när dom visats på Disney Channel. Nu visar dom ju mest samma hela tiden, men lite olika har det ju varit i alla fall.
Och bara från trailern har jag fått en favoritdel av filmen. När "Jason" (Kevin) säger typ "if you want to be a lead singer you need to buy leather pants and learn how to play tambourine". "Shane" (Joe): "I heard that".
Igår kväll kunde vi äntligen se den. Filmen är rätt rolig på sina ställen och både jag och syrran skrattade ganska mycket.
Camp Rock 2 är ju lite seriösare än den första och mycket bättre. Demi Lovato har har vuxit lite, det syns, och hennes röst har utvecklats ganska mycket sen förra filmen. Jag skulle gärna ha en sångröst som hon. Nick Jonas har också växt mycket. Jag tycker fortfarande inte att han ser ut som 17. Men det har ju gått två år tror jag sen första filmen, och mycket kan ju hända på två år. Och det ska ju vara ett år mellan filmerna.
Kevin Jonas passar lika bra nu som Jason som han gjorde i första filmen. Av nån anledning passar han som den typen av karaktär. Det är ju samma med JONAS. Han gör den rollen riktigt bra. Nu satsar dom väl mest på musiken, och kanske kommer dom aldrig att räknas som riktiga skådespelare, men jag tycker att dom alla tre, Kevin, Nick och Joe, gör ett riktigt bra jobb. Visst spelar dom ju sig själva mer eller mindre, men jag tycker ändå att dom är bra.
I Camp Rock 2 har dom fått konkurrens av ett till läger på andra sidan sjön, Camp Star. Camp Rock hotas därför att läggas ned och Mitchie /Demi) gör allt hon kan för att det inte ska bli så. Några av lägerdeltagarna själva blir ledare för att dom ska kunna fortsätta och dom utmanar Camp Star i the final jam.
I Camp Rock var mina favoritlåtar låtar med Demi och Jonas Brothers, men i Camp Rock 2 tycker jag om alla låtar. Visst är några lite bättre, men jag tycker det är jämnare. Introducing me är lite rolig, och Nick sjunger ganska fort. Jag tror jag skulle ha snubblat på orden, men får man öva lite så...
Jag skulle gärna vara med i en sån här film. Camp Rock 3? :)
Jag tycker myckt om filmen och kommer definitivt att se den igen och försöka lära mig en eller två låtar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0