Praktik i travstall

Igår var jag på arbetsförmedlingen och träffade min jobbcoach för första gången. Var väl inte så där jättemotiverad....
Men nåt gav det i alla fall. Dom har en lista på olika ställen som erbjuder praktik och det fanns ett om djurskötare/hästskötare hos en travtränare. Det har jag ju aldrig hittat själv eftersom man inte kan se det på AMS hemsida. Jobbcoachen ringde och pratade in ett meddelande på mobilsvar och sen ringde han mig nån timme senare och sa att travtränaren ville prata med mig. Så jag ringde och sen åkte jag till travet för att träffa honom. Han tyckte det lät bra. Jag har hållit på med hästar länge, kan både rida och köra, masserar.
Sa att jag mest kört dressyr och precision, men på han lät det som att köra är ju inte speciellt svårt, och det håller jag med om. Själva körandet är inte svårt. Han tyckte också att hästvanan är ju det viktigaste, resten kan man ju lära sig. Och så är det ju. Och nu handlar det bara om en månads praktik, för att se att det funkar. Han kunde inte lova heltidsanställning men kanske halvtid eller timmar. Och jag tar det jag får. Får ju en chans nu också att få komma in i travet lite och se om jobba med hästar verkligen är nåt för mig. Det var en annan tjej som också skulle ha praktik, och han sa att han inte kunde anställa båda, och det kan jag förstå. Hon hade jobbat mycket med travhästar förut, så vi får väl se hur det går. Kanske man kan få jobba några dagar i veckan eller nåt i alla fall.
Han är mycket mer seriös känns det som, än dom utanför Sundsvall. Han visste det där om praktik och förlorade a-kassadagar. Sa att han inte vill utnyttja nån, han vill inte ha någon på praktik i 6 månader och sen inte kunna erbjuda ett jobb.
Var in på arbetsförmedlingen igen igår och hämtade papper som han ska fylla i innan jag kan börja praktiken, och ska förbi travet sen så han får skriva på dom.
Det kommer bli intressant i alla fall. Brukar ju vara ganska hårt att jobba med hästar, men förhoppningsvis tycker jag det är roligt. Och så får jag kanske ha ett jobb ett tag i alla fall, och det går ju alltid söka annat under tiden.

Kommentarer
Postat av: amanda

Hej, eftersom du verkar intresserad av foto så har jag ett bra tips på en fotoblogg till dig! http://denisevanderroux.blogg.se :) Om du ser detta som reklam/spam så ber jag om ursäkt!

2010-10-07 @ 04:16:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0