Jay vinnare av Idol 2010

Inte överraskad. Och jag hade rätt. Igen. Det är bara nån gång som den jag trott ska vinna inte har gjort det.
Jag gillar Higher, och han gjorde den bra, men visst finns det andra låtar som passar bättre som arenarock. Han kunde ha gjort Metallica-låten igen, eller nån Nirvana eller nåt. Tror det hade passat bättre.
Men Like a prayer gör han ju väldigt bra.
Dreaming people är väl en ganska okej låt, men eftersom Jay är en rock-kille tycker jag att han borde ha fått göra en rockigare version. Visst ska det väl vara lika, och man ska väl inte höra vem det är som vinner innan man hör rösten, men med Jay hade den blivit mycket bättre om den var mer rockig.

Minnah har varit ganska bra, men det är inte alltid jag gillat henne. Att juryn tyckte att Minnah var bäst håller jag inte med om. Minnah var inte bäst. Jag vet inte ens om jag ville ha henne i finalen, men jag har sett så lite.
Jag tycker inte hon gjorde Gwen Stefani-låten jättebra. Tycker hon har för snäll och len röst. Även när hon försöker låta lite tuff så lyckas hon inte riktigt.

Har inte alls sett mycket av Idol den här säsongen, för jag har inte tyckt att det har varit nån som varit riktigt bra. Men sen jag började se för en dryg månad sen kanske, har jag alltid tyckt bäst om Jay, och jag är glad att han vann.

Kommentarer
Postat av: Mochride - mitt hjärtas röst

Jag tycker också att han skulle ha gjort Metallica-låten för den gjorde han väldigt bra!

2010-12-14 @ 12:34:28
URL: http://mochride.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0