Westerntävling

I lördags var jag och mamma i Boden på westerntävling. Dels för att marknadsföra mig nu när jag startat upp Heart and Hand igen, och så tyckte jag det kunde vara roligt att se nåt annat än dressyr och hoppning. Jag hade med mig 3 presentkort som delades ut som pris, så förhoppningsvis används dom.
Det var olika grenar och jag tycker freestyle reining var roligast. Det tyckte mamma också. Hon är inte hästintresserad, men tyckte ändå att det var riktigt roligt att se. Något jag dock tyckte var lite tråkigt var att det var samma ryttare och hästar i dom flesta klasser. Och det blev ju också många förstaplaceringar till samma person. :)
Jag blev intresserad av western, har varit lite intresserad tidigare, och skulle gärna prova rida western. ridit i westernsadel har jag gjort några gånger, men aldrig på riktigt. Ska ha en riktig allroundhäst när jag nån gång kan ha häst, så man kan hålla på med flera olika saker. :) Och Nokota är ju en bra allroundhäst. :)
 
Den 3 augusti ska jag vara på rn dressyrtävling i Vännäs, och då får man förhoppningsvis några intresserade av hästmassage och Equine Touch.

Kommentarer
Postat av: JennyM

Sv: Ja det är så himla härligt när dom kommer och möter en i hagen, det är verkligen lycka :)

Jag håller med dig angående western, tycker det är intressant att se hur andra jobbar på olika sätt men ändå uppnår liknande resultat. Hade varit skoj att prova :)

2013-07-25 @ 02:24:00
URL: http://jmdressyr.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0