Roligt att rida

Igår var vi på Prova på-ridning med Lilla M igen. Tredje gången. Vi gick faktiskt hela familjen, utom hennes pappa då. Syrran tyckte att pppa skulle följa med och se henne rida eftersom hon tycker det är så kul, så han gjorde det, och så följde mamma och jag med också. Är nog inte så ofta hela familjen följer med kanske, om man nu inte bra är 3. :) Men det är så roligt att se henne för hon blir så gld.
Lilla M fick vänta lite den här gången, annars har hon varit bland dom första och fått rida på en gång. Hon hoppade runt lite och var jätteglad över att hon skulle få rida. Vi fick säga åt henne några gånger att vara stilla och inte prata så högt eller skrika, för hon blir ju lätthögljudd när hon är uppspelt. Och så var det en bebis på läktaren som skrek lite, så då ville hon ju se den. :)
Hon ville att jag skulle gå med henne, och inte syrran, så då gjorde jag det. Flera gånger sa hon "Jag rider", "Titta jag rider". Och när hon fick trava så skrattade hon jättemycket. Och hamnade lite på sniskan. Men hon trycker ju inte ner fötterna i stigbyglarna så man skulle förmodligen kunna ha jättekorta och hon skulle ändå tappa dom, och så håller ju bara i tyglarna, inte i sadeln. Men på ett sätt är det ju bra, men hon skulle ju behöva lära sig hålla sig fast lite, men hon drar inte i tyglarna i alla fall.
Och hon var så söt för hon strök ponnyn över manen några gånger under varven hon fick rida, och när vi stannade så klappade hon han på båda sidor om halsen. Syrran sa att hon hade gjort så tidigare, för hon hade väl sagt att hon kunde klappa för att tacka för ridturen. Sen när jag lyft ner henne fick hon klappa lite till. Hon är så söt. :) Jag tror hon kommer bli en liten hästtjej. Det hade varit kul om hon blev det.
 
I torsdags fick jag och Troy sällspak när vi gick vid halv 4. Hon om bor 2 dörrar bort, med hon gick i min dansgrupp förut, hade min hund med sig. Vi kom tillbaka samtidigt efter kvällssvängen i onsdag, och hennes huund la sig och var leksugen, så Troy drog jättemycket och jag kunde till slut inte hålla för jag ahde kopplet mellan benen. Hon tyckte att vi kunde ju följas nån dag och när jag träffade henne på torsdagen bestämde vi att följas på eftermiddagen. Vi gick till skogen och släppte dom. Och Troy var jätteduktig. Fast han hade nån att leka med var han klockren på inkallningarna. Jag visslade och kallade på han och han kom som ett skott. :) Det var jätteroligt. Och en gång när tiken gjorde nån lite avstickare av nåt slag sa jag åt han att vi skulle gå här, så han stog och såg efter henne men följde inte efter. Jätteduktig! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0