Lite blandat

I torsdags skickade jag min fantasy till ett förlag igen. Ett nytt och litet förlag, men jag hoppas det inte gör nåt... Och att boken blir utgiven den här gången...
I fredags var jag och fick massage, då jag gått med mina låsningar alldeles för länge, och nere vid korset nånstans gjorde det jätteont. Fast han kunde typ inte känna nåt, så det måste ha suttit väldigt lite, men väldigt ont gjorde det likafullt. Sen på kvällen var jag öm, och det är jag faktiskt fortfarande.
Så blev itne att rida min emdryttarhäst igår. Man ska väl ta det lite lugnt när man har blivit behandlad. Och eftersom jag hade haft så mycket låsningar ville jag ju inte dra till det på nåt sätt.
Jag och syrran gick på bio igår och såg A good day to Die Hard, det kan ni läsa om här.
Har varit med mamma och gått med Troy på skoterspåret 2 gånger också. Han tycker ju det är så kul att vara lös och ha sig i snön.

Kommentarer
Postat av: JennyM

Nej men precis, det var inte riktigt så jag menade. Dom ska såklart inte gå bra med vem som helst.. Då är det ju något fel också.. Jag menar snarare att man ska sträva efter att vem som helst ska kunna sätta sig på hästen och styra runt.. alltså åka häst liksom :)
Sedan ska det ju givetvis det krävas lite träning att komma dit du och hästen är för en annan ryttare. Det hade ju varit konstigt om någon sitter upp och rider den precis lika bra som du gör, trots att ni tränat flera år ihop kanske. För alla vet ju att det tar tid att rida in sig på hästar eller så. Främst tänker jag på dom som säger att alla andra som sätter sig på hästen åker av.. Eller den stegrar med alla nya ryttare, då har man förmodligen gjort något som gör att hästen inte förstår dom basic hjälperna och får panik.. Det är mest det jag menar att det känns fel :)

2013-02-18 @ 02:17:48
URL: http://jmdressyr.se
Postat av: JennyM

Ja absolut, men jag skrev också att det finns undantag med allt.. Jag tycker också det beror på vilken ryttare man sätter upp, jag menar inte att vem som helst heller, som jag skrev så tycker jag att en duktig ryttare och då menar jag en som kanske tillochmed är duktigare än själva ägaren. En sådan ryttare som ska kunna lösa en nervös häst. För nervösa får dom ju gärna bli.. Det enda jag säger är att det inte är häftigt att sitta och skriva eller säga att jag som ägare är den enda som kan rida min häst. Annars slänger den av alla andra... vilket jag sällan tror är fallet utan jag tror alla hästar går att ridas av flera, framförallt, igen syftar jag på en duktig ryttare. Med det menar jag någon som är van och kan anpassa sig efter många olika sorters hästar.

2013-02-18 @ 12:24:14
URL: http://jmdressyr.se
Postat av: Annika

SV: tack så mycket :)

2013-02-18 @ 16:44:31
URL: http://blogofphoto.webblogg.se
Postat av: madabouttea.se

Sv: De är faktiskt redigt bekväma och det är inte alls svårt att gå i dessa klackar även fast de är skyhöga ;)

2013-02-19 @ 17:37:50
URL: http://madabouttea.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0