När det är extra roligt att behandla hästar

I måndags behandlade jag en ponny igen och i tisdags en häst igen. Ponnyn reagerade lite mer på behandligen den här gången och jag kunde inte göra allt jag hade tänkt. Kanske kan det nästa gång istället. Vid några tillfällen la han mulen mot mig, tex när jag gjorde en procedur på framdelen och hade benet lyft, då rörde han mulen över min rygg, och en annan gång flyttade han närmare mig när jag stog snett framför och väntade, och la mulen mot min axel. Jag blir så glad då, för det betyder att jag gjort nåt bra. Det är så roligt att få såna reaktioner och det gör att jag tycker ännu mer om att behandla hästar. Den som säger att hästar inte ger nåt tillbaka vet inte vad den pratar om.
Hästen har jag behandlat förut några gånger, både massage och Equine Touch. Han är också lite rolig, ör när jag byter sida så vänder han på huvudet och tittar efter mig ungefär som "var ska du?" Och så kan han pilla på olika saker när man pausar, men när man börjar ta på han igen, och speciellt när man är på områden han tycker om, som manken, då står han jättestilla.

Kommentarer
Postat av: JennyM

Sv: jaa dom är så himla fina tycker jag också!

Synd att du inte är häromkring och behandlar, mina hade gärna fått varsin annars. Våran massör har flyttat så har inte riktigt hittat någon vi trivs med igen..

2013-08-18 @ 03:16:12
URL: http://jmdressyr.se
Postat av: JennyM

Ja men jag ska faktiskt kika runt lite :)

2013-08-31 @ 03:31:58
URL: http://jmdressyr.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0