Undrar om jag inte läst den förut

Läser just nu Genom dina ögon av Stephenie Meyer. En bok som jag många gånger sagt att jag inte vill läsa, för jag är inte särskilt förtjust i Twilight. Syrran har många gånger försökt få mig att läsa den, men jag har aldrig velat.  Men förra veckan var jag och syrran och såg The Host, och då blev jag sugen på att läsa den. Jag har läst drygt en tredjedel ungefär, och jag gillar boken även om det är lite långdraget och segt ibland.
Men. Vissa saker verkar vagt bekanta, saker om inte är med i filmen, och jag börjar undra om jag inte har läst boken nån gång ändå. Det är ju trots allt ett tag sen den kom ut.
Det lustiga är att jag känner igen saker från filmen också, fast jag aldrig sett den förut, sånt som inte är med i trailern. Så jag antar att jag sett om den nånstans och sen glömt bort det... Men det händer nån gång då och då att jag känner igen saker i filmer jag vet att jag inte har sett förut.....
 
Det skulle dock inte vara första gången jag har läst en bok jag glömt att jag redan läst. Tex när jag läste Rör mig inte av Tahereh Mafi, kom jag på efter ett tag att jag nog redan hade läst den, och det har hänt nån annan gång också. Oftast när det har gått ganska länge sen jag läst boken. Och det har hänt några gånger med filmer också. Som tex A walk to remember. Där gick det från "jag vill se den igen" till "jag vill se den"...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0