Ren och fin

Igår fick Troy duscha så nu är han ren, len och svart igen. :) Mamma har tyckt att han blivit sämre i pälsen och tänkt att det kanske är fodret, men det är det inte. När asfalten börjar komma fram då börjar han alltid rulla sig igen. Rulla gör han ju lite under vintern också, men mest när marken är bar. Och nu är det ju så mycket grus, så han har varit mörkgrå/gråsvart ett litet tag. Men nu har han blank päls igen. :)
 
Köpte mer lever igår och gjorde hundgodis igen. Brynte lite först och sen in i ugnen. Köpte fyra levrar. La först in dom i frysen en stund, men det blev nog inte tillräckligt länge. Blev i alla fall lite lättare att skära den här gången. Men eftersom jag skulle skiva 4 st så tog det ett litet tag. För att inte tala om att skära i småbitar. Det tog 1 timme eller nåt. Var lite less när det var klart måste jag säga. Och trött i händerna, speciellt vänster eftersom det var den jag skar med. Och hela tiden jag skar i småbitar satt eller låg Troy och väntade på att det skulle falla ner nån bit lever. :) När jag tog en ny bit att skära i småbitar satte han sig alltid eller ställde sig, och ville väldigt gärna ha lite grann. :)
Ska nog prova att koka dom lite nästa gång, kanske inte blir lika kladdigt då, eller så får man ah dom i ugnen över natten, med luckan lite öppen, och hoppas att Troy inte försöker öppna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0