The Avengers

Jag och syrran hade pratat om att se den när den gick på bio, men det blev aldrig, så vi bestämde att vi skulle hyra den igår.
 
När en port öppnas mellan världarna och Loke kommer igenom den och har bestämt sig för att ta över Jorden, drar Nick Fury, chef på fredsbevarande byrån S.H.I.E.L.D igång The Avengers. Han rekryterar Natsha Romanoff "Black Widow", Dr Bruce Banner "Hulken", Tony Stark "Iron Man" och Steve Rogers "Captain America. Senare kommer okså Thor och Clint "Hawkeye" Barton med. Dom har först svårt att samarbeta, men Fury får dom att förstå att dom måste arbeta som ett team för att vinna över Loke.
Det finns några roliga ställen, även om det inte är många.
 
Jag vet inte riktigt vad jag tycker om Scarlett Johansson som Black Widow. Till skillnad från många andra gånger spelar hon inte den sexiga tjejen, utan en toppagent som är väldigt duktig på martial arts Jag antar att hon gör rollen bra, men jag kan inte säga att hon imponerar. Jag gillar Chris Hemsworth som Thor.
 
Jag tycker att filmen var rätt bra, och det var bra effekter. Jag ser den gärna igen. Jag såg nyligen Captain America: The First Avenger, och såg Thor för inte så länge sen. Är det nån av dom filmerna jag kan tänka mig att köpa blir det nog Thor.

Kommentarer
Postat av: andrea

sv: hehe aa jag skulle typ as garva åt mig själv;)

2012-09-10 @ 21:28:48
URL: http://azall.blogg.se
Postat av: andrea

sv: hehe aa de tror jag säkert;)

2012-09-11 @ 17:32:18
URL: http://azall.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0