Äntligen svar!

Äntligen har jag fått lite svar! Det tog bara en så där 12 år av att då och då försöka hitta info.. Skrev boken när jag var 16 eller 17 tror jag, men en häst ska skadas av taggtråd behövde jag ju info om det, men fast jag mailat flera veterinärer och hästkliniker/djursjukhus har ingen svarat. Förrän nu, och då hade jag gjort en tråd i ett forum först för att se vad andra har för erfarenhetr för att ha nåt att gå efter. Söker man på taggtrådsskador hitta man typ ingenting, och när inte veterinärer vill svara är det ju väldigt svårt att veta om det man skriver stämme och är rimligt.
Gjode en annan tråd på forumet för ett tag sen men den togs bort för att man inte får göra undersökningar där. Jag såg det ju som research, men dom tog det som undersökning och ankät. Men det berodde väl på formuleringen då jag radat upp några frågor jag ville ha svar på. Nu gjorde jag det lite mer allmänt om vad folk har för erfarenheter och då blir det ju mer som en diskussion typ.
Fick litedär som jag har användning av, men det bästa är ju nu att jag faktiskt fått svar från en veterinär. Så nu kan jag ju faktiskt skicka iväg boken, långt efter att den skrevs. Ska bara gå igenom den och ändra och lägga till lite, sen ska jag bara bestämma mig för var jag ska skicka den. och jag tror väldigt mycket på den här också, för så otroligt många kan känna igen sig i berättelsen.

Sen ska jag bara få klart uppgifterna till manuskursen också´. Så länge sen jag skickade iväg nåt, men har inte haft nån inspiration eller motivation under sommaren, och nu är det en uppgift som sätter stopp. Mina karaktärer kommer alltid fram i texten. Jag vill jobba med synopsisen, inte skriva fake interjuver och rada upp olika fakta, som ju ändå kommer fram i texten, och som kommer märkas på film. Det här tar så lång tid, så om det blir film nån gång kommer jag se för gammal ut för att kunna vara med, även om jag hade fått det.....

Kommentarer
Postat av: JennyM

Jag håller med dig! Jag vill med min blogg och mitt skrivande få folk att förstå att hingstar är inga monster. Alla kan lära sig att hantera hingstar bara man vill såklart.. Mitt största problem är att jag tycker alla borde hantera alla hästar som hingstar hur snälla ich goa valacker och ston än kan vara.
Samtidigt vill jag visa att det är inte bara att köpa en hingst för skoj skull och inte veta vad man ger sig in på. Dom kan bli väldigt farliga om dom inte hanteras på rätt sätt. Dom får ju kanske inte lika många chanser på sig att skärpa sig som en valack liksom :p För jag har sett en hingst bestämma sig för att det var dags för honom att ta över och det vill jag aldrig vad med om. Jag vill bara att folk är medvetna om att det krävs mer, men det går liksom. Det finns hingstar som.inte vet om att dom är det också ;)

2012-09-23 @ 23:04:49
URL: http://jmdressyr.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0