Kurs

Hade tänkt blogga under helgen och tidigare i veckan men det har inte blivit av.
I lördags var jag på kurs hos M. Ewa heter hon som höll i kursen, dom brukar rida för henne. Förra gången var jag bara där och tittade på lite när jag pauade från att packa hö, men n blev det så att jag filmade och var staketryttare, så kollade jag när dom red och var med på teori. Hon pratade bla om metod, men tyckte inte hon höll på med en metod utan att det var ett synsätt. Kraftskapande ridkonst kallar hon det, och jag tycker hon verkar ha en jättebra syn på det hela.Hon pratade lite om dokumentären om Buck och hingsten som anföll hans medhjälpare, men sa att den anföll inte, den försvarade sig. Och eftersom mannen blev "anfallen" hade han inte lärt sig Buck`s metod. Jag tror hon tycker ganska bra om han ändå, för hon sa att om dom skulle prata skulle dom nog vara övverens om mycket. När hon pratade om hingsten sa jag att som jag förstått det var han knappt hanterad, för det var väl det dom pratade om, men Ewa sa att det hon såg var en häst blivit slagen, därav försvar och inte anfall.
Det var rätt intressant att se när dom red också. Dom var 5 stycken tror jag, som red, 2 pass var. Blev ugen på att rida jag också såklart. Men jag är inte tillräckligt duktig i akademiskt för att vara med på hennes kurser. Ska vara med på nån Lena-kurs igen alla fall. Jag dagdrömde lite om att ha egen häst och vara med på Ewas kuser och så där. Jag tror det hade varit väldigt intressant.
Jag är så hemskt hästsugen. Men det är jag ju alltid, mer eller mindre. Men jag lär inte få någon egen häst förrän jag är 50.... Varje gång jag kollar på Nokota Horses For Sale kollar jag alltid lite extra på en bild, för jag tycker hästen är så häftig tecknad. Tyvärr är han ju inte gammal på bilden och över väl lite över året nu, så det hade varit roligt med en lite nyare bild. Men jag längtar och drömmer och hoppas man kan ha häst snart och inte behöva vänta 20 år till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0