Equine Touch

Förra helgen var jag  Umeå och gick Equine Touch Steg 1. Det var riktigt intressant. Först fick vi prova på varandra innan vi fick prova på hästarna. Både fredag och lördag fick vi öva på varandra och sen på hästarna, och på söndagen var vi bara på hästarna. Det var mycket att ta in eftersom det bara var en helgkurs, och det blev ganska fullt i huvudet, men det gick nog in ganska bra ändå. :) Jag har tänkt gå Steg 2 och Steg 3 också och förhoppningsvis kunna jobba med det här. Så nu ska jag förhoppningsvis få tag på 10 hästar att behandla 3 gånger, och göra ett teoriprov så jag kan gå Steg 2. Det blir nån gång under våren så jag har ju lite tid på mig i alla fall.
 
Har mailat mer med kvinnan som har hästen jag är så intresserad av. HAr sett mer bilder, och jag tror ha kommer bli jättefin när han växt klart. Vet inte hur hög han är nu, men hon tror han slutar på 150-153 cm ungefär. Hans föräldrar ligger där nånstans. Och det är ganska lagom tycker jag. Har ju ingen möjlighet nu att köpa häst, och definitivt inte importera. Men jag har varit intresserad av den där hästen i typ 1 år... så jag mailade ändå och frågade lite om han. Och när jag efter några mail sa att jag kanske inte har möjlighet att importera förrän till sommaren så verkar det itne vara nåt större problem. har ju verkligen försökt visa att jag är väldigt intresserad hästen och det verkar hon ju ha förstått.
Får jag bara fortsätta jobba, och komma igång med massage igen, och Equine Touch så ska det nog gå. Får skriva ut en massa lappar igen och lämna i brevlådor och sätta upp på ridhuset och så där.

Kommentarer
Postat av: Art by Anna

sv: Ja jag kanske får ta och göra det :)

Jadå det är klart att det kommer, det är bara att öva och öva :) Man övar och lär så länge man lever. Jag lär mig nya saker och knep för varje teckning. Skuggor är svårt, håller med dig. Särskilt när man måste lägga till skuggor, exempelvis om man tecknar av en vit katt som jag håller på med. Lämnar man helt vitt ser det platt ut. Men det är bra med svåra utmaningar, det lär man sig mycket av :)

2012-12-04 @ 15:15:11
URL: http://annatecknar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0