Fastna för en häst

Jag drömmer fortarande om den där hästen jag varit intresserad av i över ett år. Att maila ägaren om mer info var väl kanske inte så smart egentligen, speciellt inte för mig, eftersom jag ju blev ännu mer intresserad av hästen. Bara hoppas att jag kan få ett nytt jobb så jag kan köpa hästen till sommaren.. Jag kommer i alla fall vara glad så länge han inte är såld.
Jag har så många planer, idéer och drömmar för den där hästen. Så mycket jag tänker att man ska träna på, prova olika saker inom olika discipliner, jobba sig till ett starkt förtroende från och för hästen och få det där speciella bandet.
Jag vill få skriva ett tack till hon som berättade om rasen och till ägaren för att jag fick köpa hästen. Men jag ska ju komma dit först. Jag hoppas bara jag får möjlighet till det.
Läser mycket historier på Facebook som Heart of a Horse postar från olika personer. Det är tjejer som alltid velat ha häst och som sen fått det och kanske fått en rescue horse som dom arbetat mycket med och fått ett starkt band till, eller fått köpa en häst av nån som kanske inte behandlats så bra men sen blivit en riktigt bra häst i tex arrel race och som litar på sin ägare m.m. Jag tänkte ett tag att jag inte skulle läsa dom där historierna, för jag vill också få skriva, även om det inte skulle vara lika tragiskt som en del av dom är, men jag läser i alla fall, och har tårarna rinnande ibland.
När jag såg den här hästen första gången, på bild, var han kanske nån vecka gammal, förmodligen inte mer än 1 månad. Och det första jag tänkte var "Han vill jag ha!". alltd när jag har varit på den där sidan har jag tittat lite extra på dom 2 bilderna i hans annons, och när jag sen typ ett år senare mailade ägaren och fick lite mer info och se bilder på han när han är äldre, så vill jag ju fortfarande ha hästen. Det måste vara nåt speciellt när man fastnar för en häst direkt, som man bara sett på bild... och mer än 1 år senare fortfarande vill ha hästen. Jag tänker på han jätteofta, och hoppas verkligen att han kan bli min....

Kommentarer
Postat av: Filippa & Talia

Superfin blogg!

2012-12-31 @ 17:10:01
URL: http://modernsparks.blogg.se
Postat av: Filippa & Talia

- Varsågod!
Allt bra annars då?

2012-12-31 @ 21:16:39
URL: http://modernsparks.blogg.se
Postat av: Linnea - fotografering -

Sv;
Haha, är inte heller bra på sånt där ;D

2013-01-01 @ 13:16:51
URL: http://phics.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0