Varför jämföra två olika hundar?

Var ute med hunden mitt på dagen och vi ett tillfälle stannae han när han såg en hun en liten bit bakom oss. Han la sig men jag fick han att sitta. Den andra hunden var liten, antingen en blandras med papillon eller nån renrasig trasselsudd och ägaren var en ung tjej. Hon sa nåt om att det var svårt att få han att flytta sig. Jag sa att han ville hälsa. Nu blev det inte så men vi pratade lite om att hälsa på andra hundar. Hon tyckte inte dom behöver hälsa på alla och det tycker inte jag heller. Min hund hälsar nu nästan bara på andra hundar i rastgården, etersom vi fått jobba en del på hundmöten. Hon hade i alla fall haft nästan samma problem som jag med att hunden vill hälsa på alla och drar om det går en hund framför. Men det lät på henne som att hon bara hade behövt säga till sin hund nån gång så var problemet löst. Hon frågade om jag gått nån kurs och då blev jag faktiskt lite irriterad. Jag har faktiskt gått några kurser, och varit mycket på öppen träning. Men det vet ju inte hon. Hon vet heller inte att min hund gått slalom lös runt andra hundar varav den ena var en löptik, utan att bry sig alls. Det är jättebra om hon bara behövt säga till sin hund nån gång. Alla hundar är inte så. Men hennes hund kanske är lättare min? Min hund kanske ha mer egen vlilja?Han kanske har varit mer dominant som valp? Det är trots allt två helt olika raser.
Hunden jag växte upp med och hunden jag har ju är ju 2 helt olika hundar, även om det är samma ras. Det är mer fart i min hund, han var svårare när han var valp än hunden jag växte upp med.
Varför måste man jämföra 2 helt olika hundar? Alla hundar är ju olika.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0