Riktigt bra Horsemanship

Såg på Bukefalos i en tråd att det skulle vara en dokumentär om någon som höll på med Horsemanship. Men då hade det redn varit. Men det fanns en länk till svtplay. Sen såg jag den i en grupp på Facebook också, och då tittade jag på dokumentären. den var ungefär 1,5 timmar har jag för mig, så först tänkte jag bara kolla en stund i taget, men den var så bra så det blev lite längre stunder innan jag pausade en stund.
Buck Brannaman heter mannen som hållit på med det här i många år. Jag är faktiskt rätt imponerad och skulle väldigt gärna gå på hans clinics, men han måste ju komma till Sverige först. Jag tycker han har ett väldigt bra synsätt på hästhantering.
Det var en unghingst med om inte var hanterad och det slutade med att han skadade en av Bucks medhjälpare när han skulle förbereda hästen på att få på en sadel har jag för mig. Hästen lastades efter tag på trnsporten igen och ägaren beslutade att avliva hingsten, nåt folk sagt till henne förut. Det var en tjej som var åskådare på clinicen som frågade hur han kunde vara så lugn när dom skulle få in hästen i transporten och han svarade att det är aldrig hästens fel, det är människans. Och det tycker jag var ett bra svar faktiskt.
 
Här är länken till dokumentären som heter Buck. Den går att se på svtplay i 27 dagr till.
http://www.svtplay.se/video/260406/buck
 
Det finns också en namninsamling för att visa intresse för att Buck Brannaman ska komma hit och hålla en clinic.
www.namnlista.se/buck-brannaman-till-sverige

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0