I am number 4

                                                                                    


I lördags hyrde ja och syrran film. Pappa så också lite av den.
Vi har pratat lite om I am number 4 så vi såg den.

På jorden finns 9 utomjordingar och deras väktare, som ser ut precis som oss, och dom gömmer sig för intergalaktiska prisjägare.
Dom dödas en efter en i nummerordning och nu är dom ute efter nummer 4. Han vill helst leva ett normalt liv och är trött på att flytta runt. Speciellt när han och hans väktare slår sig ner i Paradise och han träffar Sarah som han blir förälskad i.
Just när dom flyttat ini ett övergivet hus som ska säljas hittar dom en hund utanför huset som nummer 4, som hans väktare Henri nu ger namnet John Smith, vill behålla och Henri går med på det. Men det är ingen vanlig hund.
John märker också att han ahr krafter som först ställer till en del problem, men som han efter hand lär sig att hantera.

Innan vi hyrde filmen, som vi gjorde genom TV:n, så vi trailern. Och nåt som stör mig är när saker i trailern inte är med i filmen. Som tex i trailern, frågar John vilekt nummer han är, men i filmen vet han ju det från början.
Jag tycker det var en ritkigt bra film, som jag kan tänka mig att se igen. Och jag hoppas att det kommer i alla fall en till film då historien ju inte egentligen är slut.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0