Grannulering + hund = inte bra

Dom ha grävt och ska asfaltera om här på gatan och är klar utanför några hus.
Har varit hos mamma och pappa i ungeär 2 veckor för det. For hem till ridningen på onsdagen som vanligt, och så stannade jag över helgen, och for hem på söndagen. Och på måndagen for jag hem till dom igen. Fick ett papper i brevlådan om att dom skulle gräva utanför huset där jag bor så cyklar skulle bort, och så skulle man ta bort allt på altanen för att dom skulle göra nytt där också. Det dumma är att det skulle göras senast den kvällen,  den 12, men ändå tog det mer än en vecka inan dom började med altanen....  I fredags hade dom fortfarande inte börjat utanför mig med att gräva men i tisdags var dom klara och hade grävt längst bort, vid andra änden av huset. Men jag stannade ändå tillidag eeftersom jag hade ridning igår.
Mamma kom på måndagen och hjälpte mig att ta bort på altanen. Jag hade ju en ställning för en blomlåda som skulle bort och den var ganska tung och ju då svår att bära själv.
Jag hade sagt tidigare att när dom kommer till mig och ska gräva och göra ny altan så kommer jag och bor hos dom för Troy skulle ju säkert skälla mycket för att det låter och smäller och så. Men det gick faktiskt bra när dom var utanför kvartersgården, som ju bara är några meter från min dörr, och grävde. Men han skällde några gånge när det skrapade när dom tog bort asfalt eller tog mot nån sten eller nåt. Men när mamma kom hit och hjälpte mig röja på altanen tyckte hon att jag kunde ju inte vara hemma. Allt jag skulle dra in. Men det skulle ju bli så bökigt att gå ut och in med Troy, och det var väl mer det jag tänkte på. Kan ju inte gå ut genom balkongdörren eftersom den inte går att låsa utifrån. Och så är ju inte syrran så sugen på att komma hit flera gånger om dagen. Och hade dom då också börat med altanerna blir det ju bökigt att gå ut den vägen ändå. Men nu hade dom ju inte det. Förmodligen började dom igår, eller idag.
Och bara sen jag kom hem har jag sopat 3 gånger.... Syrran borstade av Troys tassar när jag kom hem. Hon mötte mig på parkeringen för att hjälpa mig att bära s¨jag inte behövde tjorva med bilen här utanför. Och när jag hade gått kvällssvängen borstade jag av hans tassar igen. Hon tyckte jag skulle spola av han och det skulle jag säkert behöva. Men ag kan inte lyfta ner han i badkaret själv. Och han har aldrig varit där så jag vet inte ens om det går få han i badkaret... Mamma får hjälpa mig imorrn när hon kommer med stallkläderna...
Jag har trampat ett grannuerlingskorn i hälen typ, och det var inte så skönt, men det gick bort  i alla fall. Men jag är ju rädd att Troy ska trampa in det i tassarna och det kanske blir nåt av det, inflammation eller nåt. Jag hoppas han inte ska slicka på benen/tassarna så mycket, för det kan ju inte vara så bra att få det i sig....
Får se hur det går nu närmaste dagarna... Annars åker jag hem till mamma och pappa igen. Och det är ju tur att man kan det....

Kommentarer
Postat av: Minna

sv; nej det hade jag inte :) har tänkt och se den ett antal gånger men ändå inte gjort det.

2011-10-04 @ 20:00:09
URL: http://minnaahallberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0