The three musketeers

                                                     




Ikväll har jag, syrran och mamma varit på bio och sett The three musketeers. Och eftersom det är måndag så var vi hela 7 stycken i biosalongen...
Då filmen är i 3D fick vi ha, obekväma, 3D-glasögon. Satt för långt ner på näsan för min smak, hade gärna fått vara mindre, men det är väl bara en storlek.
Filmen är väldigt bra och jag vill redan se den igen.
Jag gillar delen när han stämmer träff med musketörerna medan han jagar Rochefort för att han inte bett hans häst om ursäkt, tänkte då på The three musketeers med Kiefer Sutherland, och sen börjar slåss med kardinalens män, och när han pratar med Constance för första gången. Sen finns det ju såklart andra delar som också är väligt bra.
Logan Lerman är jättebra som D`Artagnan. Jag kände igen han och kunde först inte komma på var, men syrran sa att han var med i Percy Jackson och Kampen om åksviggen. När filmen var slut kom på att jag ju sett den. Jag tycker han var jättesöt i det långa håret. Han är en sån där kille som antingen tycker man att han är jättesöt eller så tycker man inte alls han är söt. Han gjorde rollen jättebra och passade verkligen som D`Artagnan.
Orlando Bloom var jättebra som Buckingham. Han visar ju lite bredd här, att han kan spela andra typer av roller. Och när någon blir irritera på en karaktär, har man gjort ett ganska bra jobb. Jag tycker det var roligt att se han i en helt annan typ av roll, och ibland blir man ju bara så irriterad på karaktären.. :)
Jag gillar inte Mila Jovovich, men hon var väl bra som Milady, men tycker hennes stunts var överdrivna. Känns lite för mycket Resident Evil över dom.
Vid några tillfällen skulle den egna hödjskräcken sätta in om man varit där. Stå högst upp på slottets tak, gå över en smal bro högt högt upp i luften, stå på en del av ett tak och fäktas är inte direkt något för mig. Även om dom nu inte verkligen har gjort det. Men det ser väldigt högt ut och det räcker... :)
Det fanns också några roliga stunder och det är alltid bra :)
Jag gillar slutet också, och hoppas att det blir en andra film.
När filmen kommer ut på DVD ska jag definitivt köpa den.

Och vad jag kan komma på nu känner jag inte igen nåt av filmen. Jag har typ bara sett bild i Aftonbladet när dom visar kommande filmer och så där. Och läst en recension.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0