Höga Kusten

Igår åkte vi till Höga Kusten, jag, mamma och pappa, och syrran och lilla M.
Egentligen skulle vi åka lite efter 8 på morgonen, men mmma upptäckte att det läckte olja från deras bil så dom fick lämna in den och försöka hitta en hyrbil, och det var inte det lättaste. Så vi kom väl inte iväg förrän vid kvart i 10 eller nåt sånt.
Blev en konstig dag för Troy och han var jättestressad. Han har aldrig åkt bil så långt och så är det nya ställen hela tiden. Vi stannade några gånger så han fick röra på sig och kissa. Han let jättemycket varje gång jag tog ur han u bilen, men det var ju för att han var stressad. Det var ju helt nytt för honom. Inte bara att åka bil så långt i bur, utan också att åka iväg så där. Det är hans första resa.
Vi kom fram vid halv 4 till stugan utanför Docksta. Jang heter det, eller stugbyn heter väl så. Det är typ i Edånger eller nåt sånt. Stugan är ganska stor och det är öppet mellan kök och vardagsrum. Det finns en kamin och TV så det är bra. Kanske inte läge att använda kaminen nu men... :) Det ger ju lite mysfaktor i alla fall. Men det är bra att det finns TV tyke jag.
Idag har vi farit till Naturum och tittat. Det var stort och öppet, riktig fint och ganska intressant. Vi hade tänkt gå upp till toppen på Skuleberget eller i alla fall till grottan, men det gick itne ta barnvagnen med sig så vi tänkte att vi skulle turas om att bära lilla M, men den tanken gav vi upp när vi såg hur stigen såg ut. Eller stig och stig... Det blev pappa och syrran som gick upp medan jag och mamma väntade med lilla M. Jag skulle aldrig ha kunnat gå upp med Troy så mycket som han slet. Det var inte tillräckligt bra fotfäste för det. Man har ju kunnat falla och bryta benen eller nåt..
Pappa och syrran tänkte gå till grottan, men dom vände när de var typ 100 meter kvar. Det var tydligen jättejobbigt att gå upp och väldigt brant. på en del ställen var det visst jättemycket sten och inte så mycket till stig.
Det hade varit roligt att se hur det såg ut men... Nån annan gång kanske..
Imorrn blir det nog att fara till nån annan ingång för att försöka gå uppför Skuleberget. Den västra ingången eller vad det då var, var visst mer handikappanpassad och man kunde gå med rullstol och barnvagn och så. Så då kanske vi tar oss upp en bit i alla fall. Fick också lite tips på andra ställen att besöka av hon som jobbade på Naturum.
Troy har varit väldigt lugn sen vi kom tillbaka men det här tar ju väldigt mycket på honom mentalt. Det är ju helt nytt för honom och det finns mycket att lukta på och se och så. Men det är kul att kunna ta han med.