Hatar fyrverkerier

Jag tycker inte alls om fyrverkerier längre.
Hade hoppats att det skulle ha gått över typ, etersom han hört skott och som inte reagerat på det. Han har liksom bara registrerat det.
Det smällde ändå inte mycket här, hos mamma och pappa hade smällt jättemycket. Inte alls roligt at gå ut med en hund som är livrädd, bara vill därifrån och vill in så fort man kommer utanför dörren.
Han sliter så fruktansvärt mycket för att komma bort så han kan ju nästan dra omkull en och det är såpass man orkar hålla han iblsn. Jag tycker så synd om han. Och så ska man försöka vara som vanligt och lugn, och försöka lugna han, men det går inte.
I morse när jag hade ut han och kisa så ville han knappt ut. När vi var ute oc jag stängt dören så ville han in igen. Men han hade väl i alla fall typ ro att kissa åtmintone.
Inte alls roligt. Kanske måste skafa en sån där skiva och se om det funkar... Om han inte bli ännu räddare.... Men det är så jobbigt när han är så där rädd. Inne är det ganska lugnt, men ute... Och jag vill ju ha en chans att avla på han om jag kan få han meriterad. Men det går ju inte så länge han är skotträdd...

Kommentarer
Postat av: Mochride - mitt hjärtas röst

Jag tycker också synd om honom. han blir ju så stressad och det måste vara jobbigt för honom också att vara så rädd.

2011-05-01 @ 22:25:43
URL: http://mochride.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0