Genrep

Idag hade vi genrep på dansföreställningen. På lördag är det dags. Känner mig litte peppad nu faktiskt.
När jag kom till Nordanåteatern gick jag upp och stod dä och väntade en stund. Genrepet hade ju börjat, det började kl 4, men M hade sagt att vi kunde komma kvart över för vi skulle tydligen vara halv 5. Men hon stod inte där utanför lokalen som hon hade sagt och jag såg ingen i min grupp heller så efter ett tag gick jag in för att se om dom satt där inne och det gjorde dom. Så jag satte mig hos dom och såg på dom anda grupperna innan det va dags för oss att gå ner och byta om. Gruppen före oss, eller i alla fall grupen som var innan vi gick enr var en streetdance-grupp som dansat ganska länge sa E. Dom var jätteduktiga och fick ganska mycket applåder. Vi fick inte lika mycket applåder, men vi har ju bara dansat 2 terminer nu, och så var det förmodligen int lika mycket folk där heller. Men det var ju ändå inte mycket folk eftersom det var genrep och bara dom som skulle dansa som var där. Föräldrar och mor/farföräldrar får vänta till lördag och söndag.
När vi var där nere i logen och hade bytt om gick vi ut till rummet före och gick igenom dansen en gång. A var jättenervös och kom bort sig i refrängen, av alla ställen, tyckte hon. M hade väl kommit bort sig lite också och tyckt att vad var det hon gjorde..
Jag kan nog hela koreografin nu. Eller det gör jag ju, men ni är jag rätt säker också på var allt ska vara, det var jag inte förut. Förra gången fastnade några rörelser som jag kunnat, men det har liksom aldrig gått in när dom ska vara. och nu har det nog gått in när vi går åt sidan och tillbaka i en fyrkant och lyfter upp armarna så det bildar som en fyrkant.
E kände sig riktigt peppad när vi pratade efteråt. Jag, A, E, A och E var kvar och pratade lite och om föreställningen och genrepet och lite om koreografin. Vi gick igenom några saker också.
Jag tror det komemr bli ganska kul ändå på lördag. Så jag hopaps att det går bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0