Operation spara till häst

Ja hur nu det ska gå när man inte har så mycket att spara. Men försöka ska jag. Vet inte hur bra det kommer gå då det inte funkat så bra förut. Och hur lång tid det kommer ta vill jag inte veta.

E.Z berättade för mig på Bukefalos om Nokotahästen för ett tag sen, och eftersom jag är väldigt indianintresserad vill jag ha en sån. Dom har importerat några stycken och första ölet föddes nu under våren. Dom ska importera några till i höst, några till Sverige och en till Frankrike. Jag skulle gärna vilja vara med, men får vänta till jag kan köpa direkt av dom istället... Om hundra år typ...

Såg en dokumentär som hon länkat på Nokotahäst-guppen på FB som var riktigt bra. Tycker det är så roligt att dom jobbar för att rasen itne ska försvinna, då det vad jag förstått är den ändia riktiga indianhästen som finns kvar. Det är två äldre bröder i USA som jobbat länge för att bevara rasen och E`s man hade varit där som volontär. Och nu hjälper dom ju då till.

Jag och M ska hälsa på dom nån gång efter sommaren och titta på hästarna. Ska bli jättekul. Vi är så välkomna har E sagt. Förmodligen skulle man vilja ha med sig någon hem... Men jag kommer inte vara närmare att kunna köpa häst då än jag är nu. Kan ju inte låna heller... Svårt att ta ett lån när man inte har pengar att betala tillbaka lånet på....

Men böra spara för häst ska jag göra. Får försöka leva snålt och bara slösa lite pengar på hunden...
Vi ser ju hur länge det håller....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0