Natural Horsemanship

Genom en ny vän å Facebook hittade jag en FB-sida för Rick Gore Horsmanship och jag kollade hemsidan. Har varit där ett tag nu och småläst lite och sett hemska bilder som man kan få mardrömmar av... Såg också en bra video från Youtube och kollade på andra videor också.




Början är ju lite hemsk, men sen blir det väldigt bra. Jag tycker inte det är fel att använda sadel och träns. Men jag skulle älska att kunna rida utan sadel och träns och ha det där speciella bandet mellan mig och hästen.

Såg som sagt några anda videor också. Bla den här.



Början är ju inte särskilt rolig. Tycker det är rent ut sagt fruktansvärt. Men som i den andra videon blir man ju glad sen. Jag såg Jean-François Pignon i Globen för några år sen på Stockholm International Horse show. Det var helt underbart. Man ville inte att det skulle ta slut. Speaken sa att Pignon inte var säker på om vi skulle tycka om det. När han var klar med sin show ställde sig hela publiken upp och applåderade.
Han skulle komma tillbaka, tror det var i år, kanske. Och jag skulle gärna fara och se han igen för det var fantastiskt, men jag vet inte om jag kan det... Men förhoppningsvis blir det väl fler gånger...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0