StreetDance

Såg StreetDance igen igår, eller vi började och såg klart idag. Tycker den är väldigt bra. Jag gillar dansfilmer, och har alltid tänkt att jag också vill dansa, men nu dansar jag ju street så jag behöver inte tänka det längre, bara att jag också skulle vilja vara så duktig.
Dom blandar streetdance och balett, och jag tycker dom gör det väldigt bra. Jag har aldrig gillat balett och skulle inte dansa det själv, men det kan ju se väldigt fint ut ibland... Dom har i alla fall lyckats blanda dom helt olika stilarna väldigt bra. Slutnummret därman frå se det på riktigt är väldigt ba.
George Sampson som spelar Eddie får man inte se dansa förrän i slutet men han är väldigt bra. Han vann Britain´s got talent 2008.
Vi såg lite av extramaterialet idag och då sa Nichola Burley som spelar huvudrollen Carly att hon sökte rollen som skådespelare, hon var ingen dansare. Det hade jag aldrig trott, för båda gångerna vi har sett filmen har jag tänkt hur duktig hon är, och jag skulle gärna vara lika duktig. Hon hade dansat 8-10 timmar om dagen eller nåt sånt i några veckor tror jag det var, och då är det klart man blir duktig. Men jag ahde aldrig trott att hon inte var dansare.
Breakdance-tjejen diggar jag. Det ser så himla lätt ut när dom kan.
Det är några riktigt bra dance crews med också, Flawless och Diversity. Väldigt duktiga.
Det är faktiskt en av dom bästa dansfilmerna.

Kommentarer
Postat av: Majken

Bra sida du har! Jag har läst igenom några av dina andra blogginlägg och jag diggar vad jag ser :D.

2011-05-07 @ 21:48:39
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0