Snö!

När ag tog ut Troy i morse så nöade det! Ganska mycket också. Och när jag skulle gå morgonpromenaden lite senare så snöade det u också. Stora flingor var dt också. Så det lär komma lite snö idag.
När ag skulle på stan såg jag att byxorna var lite blöta längst ner. Jag hade såna där ritidsbyxor på mig så jag kände inte att dom var blöta. Så jag bytte till jeans. Och vek upp fållen så det inte skull bli så blött. Men det var ju äändå blött när jag kom hem.

Var och bytte från stav till ring i läppen idag. Det har nötts av staven och när man ser att det faktiskt blivit lite nött på tandköttet kan man ju inte låta bli att vara där och pilla lite, så jag har ju gjort det värre, och är irriterad på mig själv men det är abra att leva med.... Det är jättelite nött på tanden bredvid men där hade jag ju abra stav i typ 3 veckor innan jag bytte till ring. Nu har jag ju haft stav i drygt 2 månader. Hade egentliten tänkt ha stav lite längre, eftersom det är ärrvävnad unt hålet nu efter mina misslyckade försök att få i en stav efter ett tandläkarbesök... Men nu känns det stabilt där och eftersom det är nött på tandköttet vill jag ha ring istället, för då nöter det ju inte. Så nu har jag en ring med en kula. Jag har ju bara haft piercingen i drygt ett år så jag vill ju inte ta ut den redan.
Har också varit på hobby affären och köpt lite olika pärlor så jag kan göra lite smycken igen med syrran. Mamma fick örhängen av mig när hon fyllde år och när dom var borta på middag sa hona tt hon fått dom av mig och då sa vänninan att "är hon så duktig". Så vi får se om man kan göra nåt fint av det här.
Hitade prismor också som såg ut ugenfär som jag det jag vill ha, men jag vill ju egentligen inte ha en prisma, och jag vill ju i så fall ha den upp och ner eftersom jag vill ha spetsen neråt. Men det fanns glasfäg så kan kunde måla. Jag vill ha min "blå sten"... men jag kommer aldrig hitta det. Blir det film på boken nån gång så få jag köpa "stenen" :)

Det är faktiskt härligt med lite snö. Det ska vara snö till jul. Inte för att jag är jätteförtjust i kyla och jättemycket snö men... Det är ju roligare med lite snö än ingen alls. Och så blir det inte lika mörkt.
Så nu blir att ta på broddade skor när jag ska rida Lappen. Hade varit bra om hon hade haft broddade Cavallo-skor till han också, men hon vill inte köpa än för hovarna har ju inte växt till sig än, och så finns det ju alltid annat att lägga pengar på också. Det är ju inte ättebilliga skor heller. Men jättesmidiga. Mycket lättare att sätta på än Easy bootsen. Man trär liksom bara på dom och spänner. Får jag ha häst nån gång och den kan gå barfota vill jag ha Cavallo-skor till den. :)

Kommentarer
Postat av: Louize

ja det är läskigt att bli sövd - men ja tror d e skönt!

somna och sen vakna o ha de gjort

2011-12-05 @ 16:06:30
URL: http://shapeful.blogg.se/
Postat av: thea

sv; tack så mycket! ja, det är min favorit med..! :)



kram!

2011-12-06 @ 23:27:04
URL: http://holmqvist9.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0