Lilla härliga M

Igår var jag och mamma och syrran och lilla M och handlade efter att jag och mamma varit på stan och fixat nån julklapp och så kollade jag vinterridstövlar på Kusen & co och köpte en reflexbrösta.
Mamma sa till lilla M att hon hade hört att hon brukar säga mamma Ina till mig. "Mm".  " Har du 2 mammor?" "Mm." "Har du ingen moster?" "Näe".
Fast sen på kvällen när vi skulle äta och hon ville att mamma, alltså mormor, skulle mata henne, mamma till henne också, så hon vet nog inte riktigt vad hon säger ibland. :)

Lite senare låg jag, mamma, pappa och lilla M i mammas och pappas säng och myste lite. Jag hade masserat mamma och lilla M kom för att se vad vi gjorde. Och så ville hon också vara i sängen och ligga där och ha täcke på sig. Och så skulle hon kolla om pappa sov, och la handen på hans pappa och tittade ordentligt om han blundade typ. Gjorde det 2 gånger eller nåt. Jag skulle både släcka i hallen och stänga dörren också, men sen skulle jag öppna den igen. Och när syrran kom och skulle kolla lilla M så reste sig mamma. "Ligga! Ligga! Ligga!" skrek lilla M för att mamma skulle läga sig igen. Och sa tittade hon på syrran, hennes mamma, och sa bestämt "Ut!" :) Hon fick inte vara där. :) hon är bestämd ibland lilla M.

Idag när jag gick kvällsvängen med Troy följde lilla M med, för hon ville med när jag skulle gå med han. Hon ville ju såklart gå, men det går inte för Troy går för fort och hon går så sakta och så blir det för långt. Så hon fick åka i vagnen och gå sista biten, från grannen och hem. Troyr drog ju lite ibörjan när vi gick när han ville stanna och kissa och nosa, men sen har han gått jättefint. Visst har han dragit till nån gång när han vill stanna, men han var jätteduktig. Har både gått fint bredvid vagnen och fint fot med mig. Och aldrig har han väl stannat så få gånger :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0